بارش باران در استان‌های جنوبی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی، بارش باران در استان‌های جنوبی کشور و بارش پراکنده را در تهران پیش‌بینی کرد و همچنین از ورود سامانه جدید بارشی از غرب و شمال غرب کشور خبر داد. به گزارش ایرنا، امین حسین نقشینه گفت: امروز در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، جزایر خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارندگی تداوم دارد.
از بعدازظهر امروز سامانه بارشی جدیدی از مرزهای غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود. این سامانه فردا در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، جنوب غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر سبب بارش برف‌وباران می‌شود. فعالیت این سامانه سه‌شنبه در این نواحی تشدید خواهد شد. همچنین تا دو روز آینده خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.
تهران فردا غبار محلی و از فردا افزایش ابر خواهد داشت که در برخی ساعت‌ها با بارش‌های پراکنده و وزش بادهای شدید همراه است.
مدیریت بحران استان تهران در آماده باش کامل
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اعلام هواشناسی مبنی بر ادامه پایداری نسبی جو، از تشدید آلودگی هوا و صدور هشدار نارنجی در پایتخت خبر داد و اظهار داشت: مدیریت بحران در آماده‌باش کامل است.
حامد یزدی مهر با بیان اینکه پایداری هوا طبق اعلام سازمان هواشناسی تا فردا ادامه خواهد داشت، گفت: منطقه اثر این پدیده در اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پیشوا، قدس، ری، شهریار، رباط کریم، قرچک، ملارد، ورامین و جنوب شهرستان شمیرانات پیش‌بینی شده است. توصیه مدیریت بحران به مردم این مناطق این است که از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کرده و از ورزش در فضای باز بپرهیزند. بیماران قلبی و تنفسی، مبتلایان به آسم، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کودکان و سالمندان در فضاهای باز فعالیت نکنند.
بارش برف در محورهای هراز، فیروزکوه و آزادراه تهران- شمال
کارشناس مرکز مدیریت راه‌ها با اعلام بارش برف در محورهای هراز، فیروزکوه و آزادراه تهران- شمال، گفت: سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.
رضا روشنی افزود: در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، تهران، البرز، زنجان، فارس، کرمان، کردستان، کرمانشاه، لرستان و یزد بارش برف پیش‌بینی شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی