2 نکته از جذاب‌ترین بازی پنجشنبه شب

حساس مثل ال‌کلاسیکو

امیررضا همایون
خبر‌نگار

 


شب دوم مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال اسپانیا موسوم به کوپا دل‌ری امشب پنجشنبه 6 بهمن ماه 1401 برگزار خواهد شد. یکی از بازی‌های مهم این مرحله که فوتبالدوستان برای برگزاری‌اش منتظر هستند مصاف جذاب پسران دیگو سیمونه با مردان کارلو آنچلوتی در این مرحله است. شاید یکی از دلایل جذابیت بیش از اندازه این مصاف نسبت به دیگر جدال‌های این دوتیم در فصل جاری حذفی بودن مسابقه پنجشنبه شب باشد، نکته‌ای که به تنهایی حساسیت زیادی را به این بازی القا کرده است البته هر کدام از دو مربی حاضر در این رقابت‌ها هدف‌های خاصی را دنبال می‌کنند.
سوپرجام جبران می‌شود؟
بازی فینال سوپرجام اسپانیا که چند هفته پیش به میزبانی شهر ریاض عربستان برگزار شد و در آن بازی شاگردان ژاوی هرناندز در تیم بارسلونا موفق شدند با کسب یک پیروزی قاطع و 3 بر صفر مقابل حریف سنتی خودشان یعنی رئال مادرید به اولین جام فصل فوتبال اسپانیا در سال 2023 برسند، باعث شد هواداران کهکشانی‌ها در سراسر جهان انتقادات بسیاری نسبت به کارلو آنچلوتی سرمربی ایتالیایی مادریدی‌ها روانه کنند، انتقاداتی که یکی از عوامل حساس‌تر شدن مسابقه پنجشنبه شب این تیم مقابل شاگردان سیمونه در مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود و بدین ترتیب کارلتو با تمام توان تیمش را برای این بازی آماده می‌کند زیرا برتری رئال در این مسابقه باعث می‌شود آنها به مرحله نیمه نهایی کوپا دل‌ری در فصل 2023 برسند و تنها یک قدم با کسب جام قهرمانی این رقابت‌ها فاصله داشته باشند، موضوعی که به نظر می‌رسد با توجه به حضور این تیم در رتبه دوم لالیگا و اختلاف 4 امتیازی آنها با بارسای صدرنشین و تفاضل گلی که بین آنها وجود دارد هواداران را تا حد زیادی راضی کند. اتفاقی که البته باید منتظر ماند و دید رخ می‌دهد یا اینکه شاگردان سیمونه از صعود کهکشانی‌ها به جمع چهار تیم برتر این تورنمنت جلوگیری می‌کنند.

تنها امید اتلتیکو
تیم فوتبال اتلتیکومادرید در فصل جاری رقابت‌های لیگ فوتبال اسپانیا موسوم به لالیگا عملکرد همیشگی خودش را نداشته است، اگرچه آنها تا پیش از آغاز رقابت‌های هفته نوزدهم لالیگا با یک بازی بیشتر نسبت به حریف در مسابقه پنجشنبه شب و کسب 31 امتیاز در رتبه چهارم قرار دارند اما به این دلیل می‌گوییم که این تیم عملکرد همیشگی خودش را در این فصل نداشته چون پسران سیمونه در اکثر فصل‌هایی که با این مربی آرژانتینی در رقابت‌ها شرکت می‌کنند جزو سه تیم برتر بوده‌اند. البته شاید رتبه اتلتیکو در ادامه فصل بهتر شود اما با توجه به فاصله‌ای که بارسا و رئال نسبت به دیگر تیم‌ها ایجاد کرده‌اند، رسیدن به‌عنوان قهرمانی فصل جاری لالیگا برای آنها دست‌نیافتنی باشد. به همین خاطر اتلتیکو نمی‌خواهد فرصتی که برای قهرمانی جام حذفی دارد را از دست بدهد و فصل را بدون تصاحب کردن یک جام رقابت‌های داخلی فوتبال اسپانیا به پایان برساند. به نوعی می‌توان گفت سیمونه نمی‌خواهد امید‌های خودش و هواداران این تیم برای کسب جام ناامید شود.
با توجه به سه نکته‌ای که از بازی پنجشنبه شب گفته شد شاید این بازی در برخی از دقایق حتی از ال‌کلاسیکو و بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم حساس‌تر شود، مصاف جذابی که باید دید در انتها کدام یک از غول فوتبال اسپانیا که در این رقابت حاضر هستند از گردونه رقابت تیم‌ها در این دوره کوپا دل ری کنار خواهند رفت.

 

کریم به کمک مادریدی‌ها می‌آید؟
کریم بنزما ستاره فرانسوی رئال که فصل گذشته عملکرد خوبی با این تیم داشت و به‌عنوان بهترین بازیکن سال از نگاه مجله فرانس فوتبال انتخاب شد، فصل جدید مسابقات را با عملکرد ضعیفی آغاز کرد اما پس از اتمام جام جهانی قطر و آن حواشی مربوط به مصدومیت عجیبی که پیش از آغاز مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان گریبانش را گرفت، چند هفته است به فرم خوب خودش در فصل‌های گذشته تا حدود زیادی نزدیک شده و بار دیگر برای تیمش در بازی‌های مختلف گلزنی می‌کند، اتفاقی که می‌تواند خبر خوبی برای کارلو آنچلوتی باشد چرا که کریم بنزما همیشه و در دوران جدیدی که او هدایت رئالی‌ها را برعهده گرفته همیشه اسلحه پنهانش بوده و در مواقع حساس کار را برای او و تیمش مانند بازی‌های مرحله حذفی فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا در آورده است. موضوعی که کارلتو امیدوار است در بازی امروز هم تکرار شود و بنزما موفق به ادامه دادن روند رو به رشد خودش باشد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی