وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست خبری هفتگی با نمایندگان رسانه‌ها:

یارانه‌نان حذف نمی‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست خبری هفتگی با نمایندگان رسانه‌ها به موضوع‌هایی ازجمله پابرجا ماندن یارانه نان در سال آینده، افزایش حقوق و عرضه خودرو در بورس پرداخت. به گزارش ایرنا، احسان خاندوزی، با اشاره به اجرای فاز اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد، یادآور شد: با اجرای این طرح مشخص شد روزانه حداقل ۵ هزار تن از ۲۱ هزار تن آرد یارانه‌ای از شبکه توزیع خارج می‌شود و به نان تبدیل نمی‌شود. شناسایی این هدررفت، دستاورد فاز اول طرح است که متأسفانه با شیطنت‌های سیاست‌زده‌ای، به‌عنوان نقطه ضعف دولت معرفی شد.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه در فاز دوم به‌صورت تدریجی جلوی این هدررفت گرفته خواهد شد، تصریح کرد: دولت سیزدهم یارانه نان را حذف نخواهد ‌کرد.
یارانه نان از ۷۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه امسال به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲ افزایش یافته است.
وی با یادآوری اینکه در فاز اول اجرای این طرح بیش از ۹۸ درصد نانوایی‌های کشور مجهز به مکانیسم رصد هوشمند توزیع آرد شدند، اظهار کرد: ۵۸ هزار نانوایی در شهرها و ۱۸ هزار نانوایی در روستاها به این سیستم مجهز شده‌اند. امیدوارم فاز دوم این طرح تا پایان سال در تمام ۳۰ استان کشور اجرا شود. خاندوزی افزود: خبری از آزادسازی قیمت نان نیست و محدودیتی هم در تعداد عرضه نان وجود ندارد، ضمن آنکه محدودیت تخصیص آرد به نانوایان نیز در مرحله دوم برداشته خواهد شد.

افزایش حقوق 15تا 25درصدی
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به میزان افزایش حقوق کارکنان دولت برای سال آینده اظهار کرد: در لایحه ۱۴۰۲ ضریب میانگین افزایش حقوق در نظر گرفته شده که بین ۱۵ تا ۲۵ درصد خواهد بود و به تناسب رده‌های حقوقی، رویکرد توازن و ایجاد عدالت را رعایت می‌کنیم. وی با بیان اینکه به دنبال شفاف‌سازی در بودجه کشور و اصلاح ساختار هستیم، اظهار کرد: افزایش میزان حقوق کارکنان دولت در میانه سال، جزو قانون بودجه ۱۴۰۱ نبود و بعد از اصلاح قانون اضافه شد. این موضوع، رقمی را به عنوان هزینه جاری اضافه کرده که باید در مقایسه اعداد لایحه با اعداد قانون بودجه، آن را در نظر داشته باشیم.

نفع ۲۷۵۰ میلیارد تومانی مردم از خرید خودروی بورسی
وزیر اقتصاد با اشاره به عرضه خودرو در بورس اظهار کرد: این امر یک سازکار است و دولت برای تأمین منفعت مردم در این زمینه دو اقدام را در دستور کار داشته است که یکی اقدامات ناظر به حوزه عرضه و دیگری، اقدامات ناظر به کوتاه‌ کردن دست دلالان از این عرصه بود. امروز بیش از ۲۷۵۰ میلیارد تومان قیمت خرید خودرو کمتر از قیمت خرید در بازار آزاد است و این میزان در جیب مردم باقی مانده است. وزارت صمت هم در پی زمان‌بندی منظم برای عرضه خودرو در بورس کالاست.

کاهش نرخ مالیات
برای شرکت‌های تولیدی
سخنگوی اقتصادی دولت یادآورشد: برای دومین سال پیاپی، کاهش نرخ مالیات بر شرکت‌های تولیدی را مصوب کردیم که امیدواریم مجلس هم آن را تأیید کند.
خاندوزی با بیان اینکه عدالت در پرداخت‌ها، حمایت از سهامداران خرد و بازار سرمایه و واگذاری اموال مازاد هم در لایحه بودجه سال آینده مورد تأکید قرار دارد، اظهار کرد: در هفته‌های آینده شاهد بهره‌برداری از مجموعه پروژه‌هایی هستیم که از دهه فجر تا پیش از پایان سال رونمایی می‌شود، از جمله آغاز بهره‌برداری از پالایشگاه ۱۴ پارس جنوبی که ظرفیت فرآوری گاز را به حدود ۵۶ میلیون مترمکعب در روز می‌رساند و آغاز بهره‌برداری از اولین سکوی تولید فاز ۱۱ پارس جنوبی که ۱۲ میلیون مترمکعب گاز خام در روز تولید می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی