دو خط خبر

مردم قیمت مصوب داروها را از سامانه اطلاعات دارویی ببینند
ایسنا / سازمان غذا و دارو اخیراً اعلام کرده است: قیمت مصوب و فهرست اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه‌های سراسر کشور از طریق سامانه اطلاعات دارویی به نشانی http://irc.fda.gov.ir/nfi که از طریق قسمت اطلاعات دارویی برنامه نرم‌افزاری TTAC به‌صورت برخط، قابل جست‌و‌جو است، در دسترس مردم قرار گرفته است.
 
آغاز به کار معاینه فنی سیار کنترل
کنار جاده‌ای خودروهای سنگین
فارس/ شادی مالکی، مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو اعلام کرده است: اجرای طرح کنترل کنار جاده‌ای خودروهای سنگین از ۲۹ دی ماه مصادف با روز هوای پاک آغاز شده است. در این طرح که تا پایان سال ادامه دارد، خودروهای سنگین در حال تردد به‌صورت تصادفی متوقف و میزان آلایندگی آنها اندازه‌گیری می‌شود. خودروهای دودزا هم اعمال جریمه و فک پلاک خواهند شد.
 
نجات جان «زریوار» از حمله «پالونیا»
ایسنا / محمد مدادی، مدیر کل دفتر موزه ملی، تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی با اشاره به اینکه گونه‌های مهاجم و بیگانه در سطح دنیا جزو تهدیدات اصلی برای تنوع زیستی محسوب می‌شوند، درباره اقدامات «کارگروه ملی گونه‌های مهاجم» گفته است: آخرین اقدامات این کارگروه مربوط به کاشت گونه مهاجم «پالونیا» در اطراف «تالاب زریوار» بود که از گسترش بیش از حد و آسیب‌زای آن جلوگیری شد.
 
نامه‌نگاری شهردار تهران
برای جانمایی آرامستان جدید پایتخت
علیرضا زاکانی، شهردار پایتخت درباره سرانجام احداث آرامستان جدید پایتخت که گویا جانمایی شده و زمین آن هم در اختیار یک نهاد است، اعلام کرده است: نامه‌نگاری انجام شده تا بتوانیم درباره زمین جانمایی شده به تفاهم برسیم. در شرق و غرب تهران زمین‌هایی برای ساخت آرامستان جدید جانمایی شده است که امیدواریم تا سال آینده این مهم محقق شود.
 
بانک اطلاعاتی کودکان خیابانی ایجاد می‌شود
سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: از ابتدای سال 1400 تصمیم گرفتیم اطلاعات هویتی کودکان کار را از طریق اسکن عنبیه ثبت و در سامانه 123 وارد کنیم. این سامانه به ما کد یکتا می‌دهد که اگر کودک در جایی دیگر مشاهده شد، قابل شناسایی باشد.به گزارش فارس، محمدرضا حیدرهایی با بیان اینکه در سنوات گذشته کودکان خیابانی از طریق مراکز روزانه شناسایی می‌شدند و به‌دلیل اینکه کودکان اوراق هویتی نداشته واسم مستعار می‌دادند، مشکل ایجاد می‌شد، افزود: تجهیز دستگاه ثبت اطلاعات هویتی از طریق دستگاه عنبیه موجب می‌شود تا بانک یکپارچه در سال 1402 داشته باشیم و بتوانیم هر کودک خیابانی را در تمام نقاط کشور شناسایی کنیم.وی گفت: قول‌هایی داده‌اند تا پیش از پایان سال‌جاری سایر استان‌ها و مراکز حمایتی آموزشی ما که 60 مرکز در کشور هستند به دستگاه ثبت اطلاعات هویتی از طریق دستگاه عنبیه مجهز شوند و دولت باید در این امر حمایت کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی