نگاهی به بازی‌های اول هفته جزیره

لیورپول همچنان در بحران توپچی‌ها پیروز بازی بزرگ

امیررضا همایون
خبر‌نگار

 


لیگ برتر انگلستان در روزهای آغازین هفته جاری مسابقات جذابی را برای فوتبالدوستان تدارک دید که نتایج عجیب زیادی در آنها رقم خورد.
 
کام کلوپ در هزارمین بازی تلخ شد
لیورپول روز شنبه هفته جاری در ورزشگاه آنفیلد به مصاف شاگردان گراهام پاتر رفت، رقابتی که کسب نتیجه در آن برای سرمربی آلمانی به دو علت اهمیت زیادی داشت. اول اینکه مصاف قرمزهای بندر لیورپول با چلسی هزارمین بازی یورگن کلوپ روی نیمکت این تیم بود، افتخاری که کلوپ در بازی روز شنبه به آن رسید اما به علت عدم کسب نتیجه کامش تلخ شد و دومین موضوع هم اینکه تیم تحت هدایت یورگن کلوپ در این فصل عملکرد متفاوتی نسبت به فصول گذشته خودش در رقابت‌های لیگ برتر انگلستان دارد و در حال حاضر در رتبه نهم جدول رتبه‌بندی لیگ برتر است و پیروزی در مصاف با چلسی می‌توانست آنها را تا رتبه ششم بالا ببرد، اتفاقی که رخ نداد تا روز کابوس‌وار کلوپ تکمیل شود.
 
طلسم پسا رونالدو شکست
بدون شک مهم‌ترین بازی هفته بیست و یکم لیگ برتر انگلستان به مصاف دو تیم منچستر یونایتد و آرسنال تعلق داشت، رقابتی که یکشنبه شب هفته جاری برگزار شد و با پیروزی میلیمتری توپچی‌های لندن همراه بود، نتیجه‌ای که باعث افزایش فاصله تبم میکل آرتتا با سیتی رقیب اصلی‌اش در راه کسب عنوان قهرمانی شد و اولین شکست منچستریونایتد در دوران پسا رونالدو را رقم زد. شاگردان تن هاخ پس از رفتن کریس رونالدو فوق ستاره پرتغالی این تیم که پس از به وجود آمدن حواشی بسیاری انگلستان را به مقصد ریاض ترک کرده بود، متحمل هیچ شکستی نشدند و تنها یک تساوی به ثبت رسانده بودند، آمار خوبی که یکشنبه شب توسط تیم صدرنشین شکسته شد. البته این مسابقه برای یونایتد دو نکته مثبت هم داشت. اول اینکه آنها برخلاف نیم‌فصل در بازی‌های بزرگ دیگر از پیش بازنده نیستند و تا آخرین لحظه برای کسب پیروزی پا به پای حریف قدرتمندشان می‌جنگند و دوم هم اینکه روند فوق‌العاده گلزنی‌های مارکوس رشفورد هم که برای یک هفته متوقف شده بود بار دیگر راه افتاد. این دو موضوع اصلی‌ترین علت امیدواری هواداران شیاطین سرخ به آینده این تیم برای کسب نتایج مطلوب با تن هاخ است.
 
فوق‌العاده مانند هالند و دیبروینه
یکشنبه شب بدون هیچ تردیدی یک شب رؤیایی برای هالند، دیبروینه و سیتی بود چراکه هالند در بازی این هفته تیمش مقابل ولوز موفق شد سه بار دروازه این تیم را باز کند و ضمن ثبت یک هت‌تریک دیگر برای سیتی تعداد گل‌های خودش را در جدول برترین گلزنان به عدد 25 برساند. این تعداد گل در حالی در این مقطع از فصل ثبت شده است که آقایان گل فصل گذشته رقابت‌ها در مجموع 38 هفته مسابقاتی برای تیم‌هایشان تنها 23 گل وارد دروازه رقبا کرده بودند و دو گل با آمار هالند تا به اینجای فصل که هفته‌های بسیاری تا پایان مسابقات باقی مانده فاصله داشته‌اند، آماری که برای بچه غول نروژی باتوجه به اینکه او اولین فصل حضورش در مهم‌ترین لیگ باشگاهی فوتبال جهان را سپری می‌کند فوق‌العاده است، البته باید توجه داشت که این آمار تا پایان فصل افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر کوین دیبروینه ستاره بلژیکی آبی‌های منچستر که در اکثر مواقع به‌عنوان بازیساز برای تیمش به میدان می‌رود در بازی یکشنبه شب مقابل ولوز به آمار 11 پاس گل در این فصل رسید. آماری که آن هم به مانند آمار ارلینگ هالند نروژی بسیار مطلوب است و ثابت می‌کند سیتی تحت هدایت پپ گواردیولا در این فصل یک تیم کاملاً هجومی البته با خط دفاعی مستحکم بوده است.
باتوجه به آنچه پیش‌تر گفته شد باید منتظر ماند و دید در ادامه فصل کدام یک از دو تیم آرسنال یا سیتی به جام قهرمانی فصل جاری لیگ برتر انگلستان بوسه می‌زنند؟

جستجو
آرشیو تاریخی