سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد

نفوذ هوای سرد به اغلب مناطق کشور تا فردا

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی تداوم یخبندان و افزایش مصرف انرژی اعلام‌  کرد: تا روز چهارشنبه توده هوای سرد در غرب و شمال‌غرب، شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق و همچنین مرکز، دامنه و ارتفاعات البرز ماندگار است‌.به گزارش ایرنا، با نفوذ توده هوای سرد به کشور انتظار می‌رود دمای هوا تا روز چهارشنبه به طور میانگین بین 3 تا 5 درجه کاهش یابد. با ادامه سرمای هوا انتظار می‌رود مصرف منابع انرژی بویژه برق و گاز افزایش یابد و یخبندان و لغزندگی جاده‌ها در مناطق تحت تأثیر رخ دهد. همچنین احتمال خسارت به صنعت کشاورزی نیز وجود دارد. سازمان هواشناسی توصیه کرده است که در مصرف منابع انرژی مدیریت و صرفه‌جویی شود.تا آخر هفته وزش باد شمال‌شرقی بخش‌هایی از دریای عمان و خلیج فارس را فرا می‌گیرد که سبب افزایش ارتفاع امواج می‌شود. سازمان هواشناسی برای مواجهه مناسب با این شرایط هشدار سطح زرد صادر کرد. منطقه اثر مخاطرات جوی پیش رو در تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و شرق خلیج فارس است.
افزایش آلودگی هوای چهار شهر صنعتی
صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده در ارتفاعات البرز رگبار پراکنده برف، در سواحل دریای خزر، جنوب فارس، بوشهر، ارتفاعات زاگرس واقع در کرمان، یزد و غرب هرمزگان افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد. طی این مدت در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
پیش‌بینی هوای سرد و خشک تا پایان بهمن
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی با اشاره به میزان بارش‌ها طی دی‌ماه اظهار داشت: این بارندگی در رفع خشکسالی‌های کشور نقش پررنگی ندارد و تا نیمه اول بهمن و به احتمال قوی تا پایان آن بارش‌ها کمتر از حد نرمال است و زمستانی سرد و خشک مورد انتظار است.
احد وظیفه درباره میانگین دمای هوا از ابتدای زمستان تاکنون افزود: در مقایسه با میانگین بلندمدت (دوره۱۳۷۱ تا ۱۴۰۰) دمای هوا حدود یک درجه کاهش داشته است. اما از هفته آینده افزایش دما و شرایط دمایی نرمال نسبت به فصل زمستان پیش‌بینی می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی