بازداشت سارق مأمورنما

موبایل‌قاپ‌های شهرک غرب و دزد زورگیر!

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک سارق با لباس پلیس، دو موبایل‌قاپ حرفه‌ای در شهرک غرب و فردی که به زور وارد منازل شده و از آن سرقت کرده بود، خبر داد.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: تیم عملیات کلانتری 138 جنت‌آباد به‌صورت نامحسوس در محدوده محله در حال گشتزنی بود که به یک نفر با لباس پلیس مشکوک شد. مأموران به‌صورت نامحسوس وی را زیر نظر گرفتند و مشاهده کردند این فرد با سوء‌استفاده از لباس و غصب عنوان پلیس، اخاذی و سرقت می‌کند. آنان بلافاصله وارد عمل شده و متهم را دستگیر کردند.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: از متهم تجهیزات پلیس مانند دستبند و بی‌سیم کشف شد و وی به چندین فقره سرقت و اخاذی اعتراف کرد. با تحقیقات پلیسی 10 مالباخته شناسایی شدند که یکی از آنها در همان روز طعمه این مأمورنما شده و 200 میلیون ریال از او اخاذی کرده بود.

دستگیری موبایل‌قاپ‌های حرفه‌ای در شهرک غرب
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت همچنین از دستگیری دو موبایل‌قاپ حرفه‌ای در شهرک غرب تهران خبر داد و گفت:‌ با افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان در محدوده شهرک غرب تهران، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان در دستورکار تیمی از مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب قرار گرفت و گشتزنی‌های هدفمند مأموران آغاز شد. مأموران حین گشتزنی در محله، موتورسیکلتی با یک راکب و ترک‌نشین با همان مشخصات اعلام شده را که در حال زاغ زنی بودند، مشاهده کردند. این دو نفر در یک لحظه با سوءاستفاده از غفلت یک شهروند گوشی تلفن وی را سرقت کرده و متواری شدند اما مأموران سریعاً وارد عمل شده و در یک عملیات ضربتی و منسجم آنها را دستگیر کردند.
سرهنگ موقوفه‌ای افزود: متهمان ۳۱ و ۲۲ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه به روش موبایل‌قاپی در غرب تهران و ۲۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند و تعدادی از مالباختگان هم شناسایی شدند.

زورگیری از خانه‌های مردم در نارمک
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق زورگیر با پنج فقره سرقت منزل در شرق تهران هم خبر داد.
موقوفه‌ای گفت:‌ با اعلام یک فقره زورگیری و سرقت طلا و پول در محله نارمک تهران، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق در دستورکار تیم عملیات کلانتری محل قرار گرفت و تحقیقات میدانی در این زمینه آغاز شد.
وی ادامه داد: با تحقیقات مأموران انتظامی مشخصات و ساعات حضور متهم از سوی مأموران شناسایی و مشخصات به دست آمده به واحدهای گشتی اعلام شد تا اینکه روز شنبه مأموران کلانتری در حال گشتزنی در محدوه نارمک، متهم را با همان مشخصات مشاهده کرده و سریعاً وارد عمل شده و متهم را دستگیر کردند.موقوفه‌ای با اشاره به کشف سلاح سرد از متهم، تصریح کرد: متهم ۵۶ ساله در تحقیقات پلیسی به جرم خود مبنی بر سرقت و پنج فقره زورگیری از شهروندان اعتراف کرد که تاکنون با مراجعه مالباختگان پنج نفر از شاکیان متهم را شناسایی کرده‌اند.
به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ برای متهمان دستگیر شده در این مأموریت‌ها، پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی