خوشمـــــزه‌ترین شکـــلات‌هـای‌دنــیا

برسام جنتی شکلات یادآور خاطرات دوران کودکی، شیرینی و احساسات ناب است. جویدن یک قطعه شکلات می‌‌تواند مغز ما را برای لحظاتی پر از شادی کند. ما نمی‌توانیم شادی را بخریم اما می‌‌توانیم با خرید یک شکلات برای زمانی کوتاه خود را شاد کنیم. شکلات چیزی فراتر از یک ماده غذایی است. سال‌هاست محققان دریافته‌اند شکلات می‌‌تواند مغز ما را فعال کرده و حتی طول عمرمان را افزایش دهد. 7 کشور دنیا نام خود را در فهرست برترین سازندگان شکلات جهان قرار داده‌اند.

سوئیس
حتی اگر به سوئیس نرفته‌اید، احتمالاً شکلات سوئیسی خورده‌اید. لیندت محبوب‌ترین برند شکلات سوئیسی است و می‌‌توان آن را در سراسر جهان خریداری کرد. آنچه در مورد تولید شکلات سوئیسی جالب است اینکه اگرچه آب و هوای سوئیس برای رشد گیاه کاکائو مساعد نیست، اما آنها راهی برای تولید شکلات پیدا کرده‌اند. همچنین این سوئیسی‌ها هستند که بیشترین مصرف سرانه شکلات را دارند. آمارها نشان می‌دهد که سوئیسی‌ها بیش از 10 کیلو شکلات در سال می‌‌خورند!

 

بلژیک

شما نمی‌توانید به بلژیک بروید و به یک مغازه شکلات فروشی سر نزنید. جالب است بدانید بیش از 2 هزار شکلات فروشی در سراسر کشور بلژیک وجود دارد! چیزی که شکلات بلژیکی را منحصر به فرد می‌‌کند، این است که فقط در پایان فرایند تولید خنک می‌‌شود که به آن اجازه می‌‌دهد عطر بیشتری را حفظ کند. شکلات‌های بلژیکی تقریباً به طور کامل دست‌ساز هستند. این دو عامل باعث می‌‌شود شکلات بلژیکی کمی گران‌تر باشد اما طعمی به یاد ماندنی دارد.

 

انگلستان

کادبری در زمینه شکلات شهرت جهانی یافته است. برادران کادبری در دهه 1850 شکلات را به ملکه ویکتوریا عرضه کردند و شکلات محبوب با طعم شیر را در سال 1905 تولید کردند. از آن زمان تاکنون توریست‌ها با قدم زدن در سنگفرش‌های بریتانیا در حالی که کادبری در دست دارند، می‌‌توانند از مناظر دیدنی سفر خود لذت ببرند.

 

 

ایتالیا

یک کافه ایتالیایی، یک اسپرسو و یک تکه شکلات ایتالیایی. چه چیزی دوست داشتنی‌تر از این؟ محبوب‌ترین تولیدکننده شکلات در ایتالیا آمادئی است. آنها کاکائو مورد مصرف‌شان را مستقیماً از پرورش دهندگان کاکائومی خرند، به این معنی که دقیقاً می‌‌دانند دانه‌ها از کجا آمده و چگونه رشد کرده‌اند. آنها از این دانش برای تولید برخی از بهترین شکلات‌های جهان استفاده می‌‌کنند. ایتالیایی‌ها شکلات زیادی در شیرینی‌هایشان به کار می‌‌برند و از خوردنش سرمست می‌‌شوند و این یک پیروزی برای هر کسی است که شیرینی را دوست  دارد.

 

ساحل عاج

آفریقایی‌ها کمتر از 4 درصد از شکلات‌های فروخته شده در سطح جهان را مصرف می‌‌کنند. این کشور که به عنوان پیشرو در تولید و صادرات دانه‌های کاکائو شناخته می‌‌شود، تولید شکلات خود را با ادامه ثبات منطقه و تجربه رشد اقتصادی آغاز کرده است. یکی از شرکت‌های شکلات‌سازی، شکلات فوری، در سال 2015 در این کشور راه‌اندازی شد و در چند سال اول رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد.

 

ایالات متحده

امریکا بزرگترین تولیدکننده شکلات در جهان است. چه چیزی شکلات امریکایی را متمایز می‌‌کند؟ استفاده مکرر از بادام زمینی و بادام، شاه کلید ساخت شکلات‌های امریکایی است. برند Hershey’s بزرگترین تولیدکننده شکلات در کشور است و البته، هرشی پارک در هرشی پنسیلوانیا، یک مقصد خانوادگی محبوب برای به دست آوردن تجربه خوردن شکلات‌های خوشمزه است.

 

اکوادور

اکوادور خانه برخی از بهترین دانه‌های کاکائو در جهان است. فقط حدود 5 درصد از کاکائو در جهان با عنوان «رایحه خوب» برچسب گذاری شده است و اکوادور نزدیک به 63 درصد از آن را تولید می‌‌کند. اکوادور تا همین اواخر تلاش خود را بر صادرات کاکائو متمرکز می‌‌کرد، اما در چند سال اخیر به تولید شکلات نیز روی آورده است. یکی از برندهای شکلات، پاراسی، در سال‌های اخیر برنده ده‌ها جایزه بین‌المللی شده و از شکلات‌سازان سنتی اروپایی پیشی گرفته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی