نگاهی به بازی‌های حساس آخر هفته

از شام آخر مسی و رونالدو تا مسکن موقت یووه

امیررضا همایون
خبر‌نگار

 


در روزهای پایانی هفته گذشته به وقت ایران فوتبال اروپا مسابقات جذابی را پشت سر گذاشت که نکات زیادی داشت. در ادامه نگاهی به برخی از نکات جالب این رقابت‌ها می‌اندازیم.
 
مسی برنده سکانس پایانی
بدون شک بازی ستارگان النصر و الهلال با پاری‌سن‌ژرمن که عصر پنجشنبه به وقت ایران در ورزشگاه ملک فهد ریاض برگزار شد مهم‌ترین رقابت آخر هفته گذشته بود، مصافی که بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال از مدت‌ها قبل منتظر برگزاری آن بودند تا شاید برای آخرین بار شاهد دوئل دو فوق ستاره فوتبال جهان در مستطیل سبز باشند. مسابقه‌ای که بالاخره برگزار شد و با پیروزی یاران لئو مسی در تیم پاری‌سن‌ژرمن به پایان رسید. این مسابقه اما یک نکته جالب داشت آن هم اینکه رونالدو پس از سال‌ها دوباره موفق شد دروازه کیلور ناواس دروازه‌بان کاستاریکایی پاری‌سن‌ژرمن را دو بار باز کند. این موضوع از آنجا برای این فوق ستاره پرتغالی دارای اهمیت است که آنها زمانی در رئال مادرید با هم هم‌تیمی بودند اما دست روزگار باعث شد این دو بازیکن این بار روبه‌روی هم قرار بگیرند و رونالدو هم برای دو بار دروازه هم‌تیمی سابق خودش را باز کند.
 
عملکرد عجیب تاتنهام
تاتنهام در هفته گذشته روزهای سخت و عجیبی را پشت سر گذاشت، روزهایی که شاید هیچ کدام از طرفداران این تیم انتظار رخ دادنش حداقل با دون آنتونیو را نداشتند. اما تمام این اتفاقات در بدترین شکل ممکن برای آنها رخ داد. شاگردان آنتونیو کونته در تیم تاتنهام اول هفته طبق برنامه از پیش تعیین شده در دربی شمال لندن به مصاف آرسنال صدرنشین رفتند که با عملکردی ناامیدکننده آن هم در ورزشگاه خانگی خودشان بازی را با اختلاف به توپچی‌ها واگذار کردند تا هفته برای آنها به ناامیدکننده‌ترین شکل ممکن آغاز شود. اما پسران کونته آخر هفته هم یک مسابقه سخت با منچسترسیتی داشتند؛ تیمی که این بازی برایش حکم مرگ و زندگی را باتوجه به شرایط جدول داشت. پسران پپ باتوجه به شکست اول هفته‌شان در شهرآورد منچستر اگر می‌خواستند از جمع سه تیم برتر جدول لیگ برتر و مهم‌تر از آن کورس کسب عنوان قهرمانی دور نشوند باید در بازی مقابل تاتنهام به پیروزی می‌رسیدند، اتفاقی که مطابق انتظار و به لطف نمایش ضعیف و نامطلوب تاتنهامی‌ها در این بازی رخ داد. شاگردان آنتونیو کونته در حالی در بازی پنجشنبه شب پیروزی را با شکست عوض کردند که در ابتدا با دو گل از حریف قدرتمندشان پیش افتادند اما در ادامه و در کمال تعجب و شگفتی چهار گل دریافت کردند تا این فرضیه که کونته دیگر برای تاتنهام کارایی ندارد ثابت شود. حالا باید منتظر ماند و دید سران این تیم پس از رخ دادن این نتایج در هفته‌های آتی چه تصمیمی برای نیمکت تیمشان می‌گیرند؟
 
 مسکن موقت یووه
یوونتوس که در دوره اول حضور مکس آلگری روی نیمکت این تیم روزهای درخشانی را سپری کرد این بار و در مقطع دوم همکاری آلگری با یووه حال و روز خوبی ندارد. آنها اول هفته در رقابت‌های سری آ و در یک بازی حساس به مصاف ناپولی صدرنشین که در این فصل متحمل تنها یک شکست در لیگ داخلی ایتالیا شده، رفتند و در یک بازی عجیب و غریب با نتیجه 5 بر 1 شکست خوردند و ناپل را در بدترین شرایط ممکن به مقصد تورین ترک کردند، نتیجه‌ای که باعث روانه شدن انتقادات بسیاری به مکس آلگری شد اما گورخرها پنجشنبه شب در رقابت‌های جام حذفی ایتالیا (کوپا ایتالیا) به مصاف تیم نه چندان قدرتمند مونزا رفتند که در پایان موفق شدند با نتیجه 2 بر 1 و کسب یک پیروزی خفیف به مرحله بعدی جام حذفی این کشور صعود کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی