رئیس سازمان هواپیمایی:

نحوه استرداد وجه بلیت هواپیما بسته به نحوه خرید، متفاوت است

رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه شرایط و زمان استرداد وجه بلیت هواپیما بسته به نوع خرید متفاوت است، گفت: بارها تأکید شد که مسافران از مراکز معتبر و به طور مستقیم از سایت شرکت‌های هواپیمایی بلیت خریداری کنند تا هنگام ابطال پروازها در کوتاه‌ترین زمان، وجه به آنها بازگردانده شود.
به گزارش ایرنا، محمد محمدی بخش افزود: نوع و نحوه خرید بلیت هواپیما مهم است، اینکه پرواز چارتری و از دفاتر و آژانس‌های مسافری یا مستقیم از سایت شرکت‌های هواپیمایی خریداری شده باشد، شرایط استرداد وجه را تغییر می‌دهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آیین‌نامه پروازی درباره لغو شدن پروازها به دلیل بدی آب و هوا، دستور استرداد بلیت را به طور کامل و بدون کسر جریمه در مدت‌زمان کوتاه می‌دهد، اما اگر مسافران بلیت را به‌صورت پکیج و تور از آژانس‌های مسافرتی خریده باشند، شرایط و زمان پرداخت متفاوت است. رزرو هتل و خرید بلیت از هرجایی انجام شده است وجه نیز از همان مرکز مسترد خواهد شد. اما بسیاری از مسافرانی که تور و پکیج سفر را از دفاتر غیرمعتبر یا آژانس‌های مسافرتی خریداری کرده‌اند، بازگرداندن مبلغ را از ایرلاین تقاضا می‌کنند.
رئیس سازمان هواپیمایی خاطرنشان کرد: آژانس‌ها نیز رابطه حقوقی با شرکت هواپیمایی دارند و این‌گونه نیست که مشمول پرداخت وجه نشوند، اما مدت‌زمان پرداخت و استرداد وجه در صورت خرید غیرمستقیم از ایرلاین‌ها، زمان‌بر خواهد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی