یونایتد پیروز بازی بزرگ هفته

آسمان قرمز شد

امیررضا همایون
خبر‌نگار

بدون شک یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته جاری فوتبال اروپا روز شنبه به میزبانی ورزشگاه اولدترافورد برگزار شد، جایی که دو تیم همشهری منچستریونایتد و منچسترسیتی به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی نکات جالب زیادی داشت که در ادامه برخی از آنها را مرور می‌کنیم.

هالند قفل شد
بدون هیچ شک و تردیدی می‌توان گفت ارلینگ هالند نروژی مهم‌ترین بازیکن تیم فوتبال منچسترسیتی در این فصل است. عملکرد این بازیکن در این فصل برای سیتی به گونه‌ای بوده که هواداران این تیم انتظار گلزنی در هر بازی را از این فوق ستاره نروژی فوتبال جهان دارند، اتفاقی که شنبه شب و در بازی مقابل یونایتد برای او رخ نداد و این بازیکن به علت آنالیز دقیقی که از سوی تیم آنالیز یونایتد انجام گرفته بود موفق نشد هیچ تأثیری در بازی داشته باشد و حتی گاهی اوقات هم از جریان مسابقه به طور کلی خارج می‌شد. نکته‌ای که برای پپ و کادر فنی‌اش در تیم سیتی یک شکست به حساب می‌آید و به نظر می‌رسد کادرفنی سیتی اگر می‌خواهد روند موفقیتش در ادامه فصل بهم نخورد باید فکری به حال این نوسان هالند در تیم بکند. حالا باید منتظر ماند و دید کادرفنی سیتی در ادامه فصل چه برنامه برای پایان دادن به این مشکل دارند، زیرا بیشتر بار خط حمله سیتی روی دوش هالند است اگر در هر بازی این موضوع تکرار شود شاگردان گواردیولا از کورس کسب جام قهرمانی این  فصل لیگ جزیره دور می‌شوند.

ای کاش زودتر می‌رفتی
منچستریونایتد در نیم فصل اول لیگ برتر انگلستان یکی از جنجالی‌ترین روزهای خودش را پشت سر گذاشت. عمده جنجال‌های نیم فصل اول رقابت‌ها برای یونایتد به درگیری اریک تن‌هاخ سرمربی تیم با کریس رونالدو یکی از ستاره‌های حاضر در منچستر مربوط می‌شد، جنجالی که باعث خارج شدن یونایتد از آن فرم همیشگی شده بود و منچستری‌ها در نیم فصل اول یکی از بدترین عملکردهای تاریخ خود را داشتند. نکته‌ای که انتقاد کارشناسان را هم در پی داشت اما پس از مصاحبه جنجالی رونالدو با پیرس مورگان که به کنار گذاشته شدن این بازیکن از تیم منجر شد و پس از آن فرصت آماده‌سازی در جریان جام جهانی 2022 قطر که برای تمام تیم‌های باشگاهی جهان وجود داشت باعث شد عملکرد شیاطین سرخ در نیم فصل دوم با آنچه در هفته‌های ابتدای مسابقات از آنها سراغ داشتیم متفاوت باشد. به نوعی می‌توان گفت حضور رونالدو در این تیم و حواشی‌هایی که از خودش به جا گذاشت یکی از دلایل اصلی ناکامی یونایتد با تن‌هاخ هلندی در نیم فصل اول شده بود به گونه‌ای که حالا و پس از کسب این نتایج برخی از هواداران قرمزهای منچستر می‌گویند ای کاش زودتر می‌رفتی رونالدو! منچستریونایتد پس از رفتن رونالدو از این تیم که با آغاز نیم فصل دوم مسابقات هم همراه شد موفق به ثبت آمار فوق‌العاده صد درصد پیروزی شد.

رشفورد ستاره این روزهای یونایتد
یکی از بازیکنانی که در موفقیت این روزهای منچستریونایتد نقش پررنگی دارد مارکوس رشفورد است. درباره نقش این بازیکن در موفقیت‌های این روزهای شیاطین سرخ همین بس است که بدانیم او در 9 بازی متوالی برای اریک تن‌هاخ و شاگردانش موفق به گلزنی شده است. می‌توان گفت این ستاره جوان که با تیم ملی انگلیس روزهای نسبتاً خوبی را در جام جهانی سپری کرد در یونایتد هم تبدیل به ستاره اول تیمش شده است. شاید هم یکی از دلایلی که هواداران دیگر انتقادی برای رفتن رونالدو به مدیران این تیم ندارند درخشش‌های متوالی رشفورد در ترکیب یونایتد است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی