متحد ما در مسئله فلسطین بود

گفت‌وگو با تیاگو آویلا از فعالین برزیلی جنبش‏های همبستگی با فلسطین

من تیاگو آویلا از برزیل هستم و تفکرات ناسیونالیستی و ضد امپریالیستی دارم و نیز یکی از اینفلوئنسرهای معروف کشور خودم هستم. همچنین در جنبش‏های مختلف همبستگی با فلسطین فعالیت دارم و برنامه‏های مختلفی علیه اسرائیل و در حمایت از مردم فلسطین داریم.
شهید آیت‏الله رئیسی به‏عنوان چهره ضد صهیونیستی در فضای مجازی شناخته شده است. این موضوع در فضای برزیل چگونه بازتاب داشت؟
می‏دانید که برزیل خیلی بزرگ است و در واقع یک قاره محسوب می‏شود. آموزش و پرورش این کشور به‏شدت تحت تأثیر آموزه‏های استعماری و رسانه‏های غربی است. ما در فعالیت‏هائی که در جنبش‏های خودمان داریم، سعی می‏کنیم چهره حقیقی ایران را به دنیا و به مردم‏مان بشناسانیم و چهره اشتباهی را که در رسانه‏ها از ایران تصویر می‏شود، تکذیب کنیم.
ما می‏دانیم که تفکرات آقای سید ابراهیم رئیسی برگرفته از امام خمینی، آیت‏الله خامنه‏ای و حاج قاسم سلیمانی است. این تفکرات متأسفانه در برزیل کمتر شناخته شده است، چون مردم در رسانه‏ها چیزهای دیگری را می‏شنوند؛ ولی ما همچنان با توجه به جنبش‏هایمان سعی می‏کنیم چهره حقیقی ایران و تفکرات ایشان را به مردم بشناسانیم. ایران حامی جنبش‏های مقاومت در منطقه است و ما این را می‏بینیم و اگر خلاف این بود ما به هیچ وجه این کار را نمی‏کردیم. ما در برزیل می‏گوئیم ایران کشوری است که همواره علیه نژادپرستی و آپارتاید مبارزه کرده است و در زمینه صلح و عدالت برای دنیا الگوست.
خبر شهادت آقای رئیسی را از رسانه‏های برزیل دریافت کردید یا خودتان باخبر شدید؟ واکنش شما چه بود؟
با توجه به اینکه آقای لولا دا سیلوا، رئیس‏جمهور برزیل، متحد خیلی خوبی برای ایران است و دوست ایران محسوب می‏شود، رسانه‏های فعال کشور ما نوشتند کسی که بیشترین همبستگی را با فلسطین داشت و بیشترین کمک و حمایت را از آنها می‏کرد، درگذشت.
یعنی که در اخبار برزیل وجه کمک به فلسطین پررنگ بود.
بله، دقیقاً.
با تشکر از فرصتی که در اختیار ما گذاشتید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی