به امام امت متعهد بود

ریحانه‌سادات رئیسی دارای دارای مدرک تحصیلی دکترا در رشته جامعه شناسی دانشگاه تهران و خواهرش دارای مدرک لیسانس فیزیک دانشگاه شریف و ارشد علوم قرآن و حدیث می باشند.

گفتاری از دختر شهید سیدابراهیم رئیسی

به سجایای اخلاقی حاج آقا بسیار قابل درک است و اهمیت دارد. اما باید توجه داشت که ایشان همیشه می‌گفتند:«اگر خواهی در پرتو خدا خواهی.» هدف اصلی ایشان خداوند متعال بود و خدمت به مردم را نیز برای تقرب به خداوند متعال انجام می‌دادند. این نکته‌ای است که همیشه باید به خاطر داشته باشیم. بسیاری از افراد ممکن است برای ملت کار کنند، اما آنچه حاج آقا را از دیگران متمایز می‌کرد این بود که ایشان صرفاً خادم الله بودند و به خاطر خداوند متعال، مردم را دوست داشتند و خدمت می‌کردند.
ایشان در سخنرانی آخرشان، به تفاوت بین رأی و عهد اشاره کردند. در کنش سیاسی، ما معمولاً به کسی رأی می‌دهیم بدون اینکه تعهدی نسبت به او داشته باشیم. اما در ساختار امت و جهان اسلام، تعهد به امام بسیار مهم است. اگر می‌خواهیم راه ایشان را ادامه دهیم، باید یاد بگیریم که نسبت به امام امت متعهد باشیم.
در آیه 12 سوره ممتحنه، فاطمه بنت اسد(س) به پیامبر(ص) گفت که می‌خواهد با ایشان بیعت کند. در این آیه، شرایط ویژه‌ای برای تعهد به پیامبر(ص) ذکر شده است. اگر می‌خواهیم راه کسی را ادامه دهیم، باید ابتدا شرایط تعهد به امام را داشته باشیم.
حاج آقا با امام رضا(ع) عهد بست و به عهدش وفا کرد. این تعهد ویژه‌ای بود که برای ایشان اتفاق افتاد. اگر کسی می‌خواهد راهش مثل حاج آقا ادامه یابد، باید یاد بگیرد که به ولی‌الله متعهد باشد.
اگر می‌خواهیم راه حاج آقا را ادامه دهیم، باید تعهدی که ایشان نسبت به ولی‌الله الاعظم، حضرت ولی عصر(عج)، و امام رضا(ع) داشتند را درک کنیم و به آن وفادار باشیم. این تعهد در رفتار و کنش‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ما باید تجلی یابد. سیاستمداران متقی باید ابتدا تقوا پیشه کنند و سپس به فعالیت‌های خود بپردازند. خداوند متعال در آیه 77 سوره بقره می‌فرماید که برای متقی شدن باید اقدامات خاصی انجام دهیم.
امیدوارم خداوند متعال لطف کند و این حادثه منجر به ظهور امام زمان(عج) شود و ما به چشم خودمان ظهور را ببینیم. ان‌شاءالله صاحب‌الزمان از ما راضی باشند و ما نیز به تعهداتمان نسبت به ایشان وفا کنیم. از همگی خیلی ممنونم. والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته.

جستجو
آرشیو تاریخی