نسیم باد شمالی در جنوب لبنان

مستند «بادهای شمالی»، روایتی است از ناگفته‌های جنگ ۳۳ روزه‌ی رژیم صهیونیستی علیه لبنان در تابستان سال ۲۰۰۶ میلادی است. آنچه این مستند را از ارزش فوق‌العاده‌ای برخوردار می‌کند تکیه‌بر منابع رسانه‌ای رژیم اشغالگر قدس است.
مستند «بادهای شمالی» در حقیقت گلچینی از گزارش‌های خبری و تحلیلی شبکه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی است که در طی روزهای پرحرارت جنگ ۳۳ روزه با هنرمندی و زیبایی خاصی کنار هم قرار گرفته و به شکل یکی از اسناد انکارناپذیر این جنگ در تاریخ ثبت شده است. جنگی که در سحرگاه 14 آگوست 2006 بر اساس قطعنامه 1701 شورای امنیت، با اعلان آتش بس پایان یافت. این جنگ خساراتی برای دوطرف داشت با این حال میزان خسارات و تلفات مادی و انسانی دو طرف قابل مقایسه نبود. اسرائیل به جهت برتری تسلیحاتی، ضربات و خسارات مادی و تلفات انسانی قابل توجهی به کشور و مردم لبنان وارد ساخت. در مجموع ۱۵هزار خانه به طور کامل نابود شد و ده‌‌ها بخش زیرساختی از جمله نیروگاه برق، بنادر و پل‌ها از بین رفت.
این مستند بلند سال 2007 میلادی در 150 دقیقه به همت ناصر بحمد و حسین سلامه تولید شده و بخش عمده این مستند مصاحبه‌ها و گفتارهایی به زبان عبری است.
جستجو
آرشیو تاریخی