تقویم خبری طوفان‌الاقصی

7اکتبر/15 مهر : آغاز طوفان
مبارزان مقاومت فلسطین از غزه به جنوب اراضی اشغالی نفوذ کرده و با صهیونیست‌ها درگیری شدند. براساس آمار‌های منتشر شده، 1200 اشغالگر از سوی مقاومت به هلاکت رسیده و  ۲۴۰ شهرک‌نشین بازداشت و به غزه منتقل شدند.
8اکتبر/16مهر : باد از شمال می‌وزد!
حزب‌الله لبنان حملات توپخانه‌ای فرامرزی علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد که در طول این مدت ادامه داشته و حملات متقابل رژیم صهیونیستی را به‌دنبال داشت.
13اکتبر/21 مهر : آوارگی؛ قصه‌ی تکراری ما.
رژیم صهیونیستی به ساکنان شهر غزه، جایی که بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری نوار غزه در آن زندگی می‌کنند، دستور داد که منطقه را تخلیه و به سمت جنوب حرکت کنند.
17اکتبر/25مهر : جنایت بی‌حد و مرز
هدف قرار گرفتن بیمارستان المعمدانی در شهر غزه خشم جهان را برانگیخت. صد‌ها فلسطینی که در این بیمارستان پناه گرفته بودند به شهادت رسیدند. عامل این انفجار حمله هوایی رژیم صهیونیستی بود
19اکتبر/27مهر : خنجر، بیرون از غلاف!
آمریکا ادعا کرد که یک کشتی جنگی نیروی دریایی این کشور موشک‌ها و پهپاد‌های پرتاب‎شده از سوی یمن را بر فراز دریای سرخ رهگیری کرد. این موشک‌ها به سوی اراضی اشغالی شلیک شده بودند.
21اکتبر/29مهر : شریان‌های حیاتی بسیار ضعیف.
پس از روز‌ها کشمکش دیپلماتیک، کمک‌های بشردوستانه از مصر وارد گذرگاه مرزی رفح شدند.
27اکتبر/5آبان : تهاجم زمینی؛ مرحله‌ی دوم جنگ
رژیم صهیونیستی یک هفته پس از تهاجمات محدود، حمله زمینی گسترده‌ای را به غزه، در مرحله نخست به شمال آغاز کرد. این رژیم اعلام کرده بود که همه شهرک‌نشینان زندانی را آزاد و مقاومت فلسطین را از بین خواهد برد.
31اکتبر/9آبان : تلفات سنگین
۱۵ نظامی صهیونیست در درگیری‌های غزه به هلاکت رسیدند؛ این بزرگترین تلفات یک روزه ارتش اشغالگر در جنگ فعلی بود.
15نوامبر/24آبان :  دستان غرق به خون
نیرو‌های اشغالگر پس از محاصره‌ای چند روزه وارد بزرگترین بیمارستان غزه، یعنی بیمارستان الشفاء شدند. کارکنان پزشکی می‌گویند که طی این یورش بیماران، از جمله نوزادان تازه متولد شده به دلیل کمبود نیرو و تجهیزات جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند. صهیونیست‌ها ادعا می‌کردند که این بیمارستان یکی از پایگاه‌های مقاومت بوده، اما مدرکی برای اثبات این موضوع ارائه نشد.
21نوامبر/30آبان : آتش بس!
رژیم صهیونیستی و حماس اولین آتش‌بس جنگ را اعلام کردند. این آتش‌بس توافقی برای توقف جنگ به‌مدت چهار روز برای مبادله زنان و کودکان شهرک‌نشین زندانی در غزه با زنان و نوجوانان فلسطینی بازداشت‎شده یا زندانی شده از سوی رژیم صهیونیستی بود.
15دسامبر/24آذر : پروتکل هانیبال
نظامیان صهیونیست به اشتباه سه شهرک‌نشین زندانی در غزه را هدف قرار داده و به هلاکت رساندند. این حادثه به برخی از شدیدترین انتقاد‌ها از مدیریت جنگ در داخل اراضی اشغالی منجر شد.
22دسامبر/1دی : حلقه‌ی محاصره تنگ‌تر می‌شود.
مقاومت اسلامی عراق حمله‌ای دوربرد به اراضی اشغالی انجام داد.
26دسامبر/5دی : یادآور داغ بغداد در دمشق.
ترور سردار شهید سیدرضی موسوی توسط رژیم صیهونیستی. شهید موسوی از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران بود.
1ژانویه/11دی : پشتیابی کافی نیست؛ واشنگتن و لندن به میدان می‌آیند
هواپیما‌های جنگی، کشتی‌ها و زیردریایی‌های آمریکا و انگلیس ده‌ها حمله هوایی را در سراسر یمن در تلافی حملات نیرو‌های مسلح این کشور به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ انجام دادند. آمریکا روز بعد حمله دیگری به یمن انجام داد.
1ژانویه/11دی : شرافت آفریقایی
 دادگاه بین‌المللی دادگستری جلسه‌ای را برای رسیدگی به اتهامات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، که پرونده آن از سوی آفریقای جنوبی مطرح شده بود، آغاز کرد.
2ژانویه/12دی : فرجام خوش مرد خستگی‌ناپذیر
رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه صالح العاروری نایب رییس دفتر سیاسی حماس را در جریان حمله پهپادی به ضاحیه بیروت به شهادت رساند. شهید صالح العاروری از شخصیت‌های مشهور گردان‌های قسام بود که فرماندهی این گردان در کرانه را به‌عهده داشت و از روابط خوبی با ایران و حزب‌الله برخوردار بود.
15ژانویه/25دی: جنگ مستقیم با سر مار
ارتش یمن با توان موشکی و پهپادی ویژه‌ی خود اقدام به هدف قرار دادن اولین کشتی‌های آمریکایی کرد که قصد عبور از باب‌المندب را داشتند.
20ژانویه/30دی : ترور روی ترور
رژیم صهیونیستی باز هم در سوریه دست به ترور نیروهای ایرانی زد. این بار حاج یوسف امیدزاده(حاج صادق) رئیس اطلاعات سپاه قدس در سوریه به همراه معاونش و چند همراه دیگر، هدف اسرائیل قرار گرفته و مزد مجاهدت خود را با شهادت گرفتند.
23ژانویه/3بهمن : روز سیاه غاصب
طی یک کمین و حمله‌ی استادانه توسط نیروهای گردان‌های قسام در غزه، 21 سرباز رژیم اشغال‌گر در یک ساختمان بمب‌گذاری شده به هلاکت رسیدند.
26ژانویه/6بهمن : ناکافی و غیرالزامآور
رای اولیه‌ی دادگاه لاهه با محکومیت اسرائیل به نسل‌کشی، دستور به آتش‌بس نداد اما رژیم را بر اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی ملزوم کرد.
28ژانویه/8بهمن :  تصعید تنش در اوج
طی حمله‌ی پهپادی مقاومت عراق به یک پایگاه آمریکایی در مرز سوریه و اردن، سه نظامی آمریکایی کشته و 25 نقر مجروح شدند. بازخورد سیاستمداران آمریکایی به این حمله بسیار تند بود.
30ژانویه/10بهمن : یک خداحافظی تلخ و موقت
گروه کتائب حزب‌الله، بزرگ‌ترین گروه نظامی مقاومت در عراق طی یک بیانیه عجیب از تعلیق فعالیت‌های خود تا اطلاع ثانوی خبر داد و علت اصلی آن را فشار تهران و دولت عراق عنوان کرد.
3فوریه/14بهمن : پاسخ هالیوودی بایدن
ارتش ایالات متحده آمریکا در پاسخ به هدف قرار دادن پایگاه‌های و کشته شدن سه نفر از سربازانش، طی یک حمله‌ی گسترده مقرهای گروه‌های مقاومت را در شش نقطه از عراق و سوریه هدف قرار داد که منجر به شهادت و مجروحیت چندین نفر از اعضای این گروه‌ها شد.
12فوریه/23بهمن : سیرکی به نام ارتش اسرائیل
طی چند حمله‌ی هوایی سنگین به رفح و اجرای یک عملیات ترکیبی هوایی و زمینی، ارتش رژیم صهیونیستی موفق شد در نهایت دو تن از اسرایش را آزاد کند. البته در نهایت روشن شد این نفرات در دست گروه‌های مقاومت نبوده‌اند و تمام آن هیاهو و عملیات بزرگ برای بازپس‌گیری اسرا با پایین‌ترین سطح امنیت بود.
16فوریه/27بهمن : آغاز دور بعدی عملیات‌های استشهادی
با نزدیک‌تر شدن به ماه رمضان تعداد عملیات‌های استشهادی در خاک فلسطین اشغالی افزایش می‌یابد که طی یکی از آنان 2 صهیونیست در اشدود هلاک شدند. گردان‌های قسام مسئولیت این حمله را به عهده گرفتند.
19فوریه/30بهمن :  مسجدالاقصی؛ قلب فلسطین
با نزدیک شدن به ماه رمضان و احتمال افزایش التهاب در مسجدالاقصی، بحث محدودیت‌های حضور فلسطینیان در این صحن مقدس داغ شد. بن‌گویر و مسئولین نهادهای امنیتی رژیم دوسر طیف نزاع بر سر اعمال یا عدم اعمال محدودیت‌ها هستند.
25فوریه/6اسفند : یک وجدان بیدار
آرون بوشنل سرباز ارتش آمریکا در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، روبروی سفارت اسرائیل در واشنگتن اقدام به خودسوزی کرد و تا لحظه‌ی مرگ شعار "آزادباد فلسطین!" سر داد. روحش شاد و یادش گرامی.
26فوریه/7اسفند : آن‌سوی مرزهای آتش
رژیم صهیونیستی برای اولین بار از سال 2006 و جنگ 33روزه شهر بعلبک را در شرق لبنان مورد تهاجم هوایی قرار داد.
28فوریه/9اسفند : ترس از انفجار
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جنایت‌کار رژیم صهیونیستی در نهایت تحت فشار نهادهای امنیتی و ترس از التهاب بیشتر در کرانه‌ی باختری، اختیارات بن‌گویر وزیر تندروی امنیت داخلی خود را در رابطه با کنترل مسجدالاقصی در ماه رمضان خلع کرد.
28 فوریه/9اسفند : انتقام هنوز پابرجاست
گردان‌های قسام در جنوب لبنان در پاسخ به ترور شهید صالح العاروری "کریات شمونه" را با 40 راکت مورد حمله قرار دادند. در بیانیه‌ی این گروه ذکر شد که انتقام این شهید بزرگوار هنوز در دست اقدام است.
29 فوریه/10اسفند: در غزه از نان هم خون می‌چکد
کلمات توصیف‌کننده‌ی این جنایت بزرگ نیستند. حمله‌ی سربازان بزدل اسرائیل به فلسطینیانی که برای دریافت غذا در کنار کاروان‌های کمک‌رسانی تجمع کرده بودند 104 شهید و 760 زخمی برجای گذاشت. سخنگوی ارتش رژیم ادعا کرد سربازان این کار را برای حفظ امنیت خود انجام داده‌اند.
3مارس/13اسفند:  تا "ته" پای حرفمان هستیم!
نفت‌کش انگلیسی "روبیمار" پس از حملات ارتش یمن و آسیب جدی که به آن وارد شده بود در قعر دریا غرق شد.
3مارس/13اسفند:  سلامی دوباره
مقاومت عراق در دور جدید تصعید تنش توسط محور مقاومت کار خود را با حمله به حیفا آغاز کرد و در ادامه نیز با یک بیانیه اهداف اصلی خود را اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق و حمایت از فلسطین در نبرد مقدس بر سر مسجدالاقصی معرفی کرد.
4مارس/14اسفند:  می‌خواهید امن بمانید؟ نزدیک لبنان نشوید
حزب‌الله لبنان طی دو حمله‌ی غافلگیرکننده، دو گروه از سربازان اسرائیلی که قصد نفوذ به خاک لبنان را داشتند، در همان نقطه هدف قرار داد و به هلاکت رساند.
9مارس/19اسفند :  به دریای خیلی خیلی سرخ خوش آمدید!
ارتش یمن طی یک حمله‌ی بسیار سنگین و مهم در کنار هدف قراردادن دو کشتی آمریکایی، ناوهای جنگی ایالات متحده را نیز با 37 پهپاد به آتش بست.

جستجو
آرشیو تاریخی