نقشه راه رسیدن به رئال مادرید

رئالی‌ها در انتظار تابستان 1403

گزارش
ایمان گودرزی
روزنامه نگار


شاید این تکراری‌ترین جمله برای هواداران رئال مادرید باشد اما کیلیان امباپه این تابستان رئالی خواهد شد! سریالی 7 ساله که هر سال به یک بهانه این انتقال صورت نمی‌گرفت، مثل اینکه حالا به قسمت آخر رسیده است. همه چیز از تابستان 1402 شروع شد. این بازیکن 25 ساله که در سال 2017 از موناکو به پاریس آمد، قرارداد خود را در سال 2022 تا سال 2024 تمدید کرده بود اما تابستان گذشته از فعال کردن بندی که به او اجازه می‌داد یک سال دیگر در پاری‌سن‌ژرمن بماند، خودداری کرد. کیلیان امباپه در جلسه‌ای با سران پاریس به آنها اعلام کرد که بند تمدید اختیاری قراردادش را تا سال 2025 فعال نخواهد کرد. همین مسأله باعث عصبانیت شدید پارک د پرنس شد، به حدی که او ابتدا برای تمرین به تیم نامطلوب‌های پاریس فرستاده شد و در گام بعدی غضب باشگاه از تور پیش فصل ژاپن خط خورد.
 
بازگشت به ترکیب
 پس از بازگشت تیم از اردوی پیش فصل ژاپن طی جلسه‌ای که این بازیکن با ناصر خلیفی داشت قرار شد امباپه با بخشیدن بند 80 میلیونی پاداش وفاداری به تیم اصلی بازگردد که با موافقت سران قطری همراه شد و مرد شماره یک تاریخ این باشگاه بار دیگر اجازه تمرین با نفرات اصلی را به دست آورد و زیر نظر لوئیز انریکه به تمرین پرداخت.
 
امیدواری برای تمدید
یکی از دلایلی که خلیفی راضی به بخشش امباپه شد این بود که شاید بتواند در طول فصل او را برای ماندن در تیم و تمدید راضی کند، هر چه به پایان سال 2023 نزدیک می‌شد مرد قطری خوب می‌دانست که یک قدم به از دست دادن فوق‌ستاره خود و شاید بهترین بازیکن حال حاضر جهان نزدیک می‌شود، همان طور که انتظار می‌رفت، توافق با امباپه تا پایان سال 2023 صورت نگرفت و این بازیکن در نهایت در دی ماه بازیکن آزاد شد. همه چیز بیانگر یک موضوع بود؛ او رؤیای سفیدپوش شدن را از سر بیرون نکرده است.
 
ببخشید من اینجا نمی‌مانم!
کاپیتان تیم ملی فرانسه، در 15 فوریه (26 بهمن) به سران پاریس اعلام کرد که قصد دارد زمانی که قراردادش در پایان فصل منقضی شود، این تیم را ترک کند. امباپه با انتقال رایگان این تیم را ترک خواهد کرد، اما ضربه به باشگاه با توافقی که تابستان گذشته انجام شد، کاهش خواهد یافت، زیرا طبق توافقی که صورت گرفته بازیکن از پاداشی بین 60 تا 70 میلیون یورو (6/65 تا 6/76 میلیون دلار) چشم‌پوشی خواهد کرد. پس از 7 فصل حضور در پی‌اس‌جی، امباپه بهترین گلزن تاریخ باشگاه، حالا در آستانه انتقال به رئال مادرید، باشگاهی است که از کودکی رؤیای پوشیدن پیراهن آن را داشته است.
 
 رئال مادرید این بار با انرژی بیشتر
رئال هیچ وقت تمایل خود را برای آوردن او به سانتیاگو برنابئو پنهان نکرده است. در سال‌های 2019، 2021 و 2022، فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه، به فکر جذب او بود، اما هر بار رد شد. برای پاری‌سن‌ژرمن، جدایی ستاره اصلی آنها، یک سال پس از جدایی نیمار و لیونل مسی، آغاز دوره جدیدی از آینده‌ای نامشخص است. شاید قبلاً بارها در مورد انتقال کیلیان امباپه به رئال مادرید شنیده بودید اما این بار واقعاً شنیدن این جملات فرق دارد. کلماتی که دنیای فوتبال به عنوان تیتر رسانه‌های بزرگ بارها دیده بود، این بار با انرژی تازه بازگشته است. چیزی که در مورد اتفاقات تابستان پیش رو وجود دارد کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد. اعلام رسمی به باشگاه مبنی بر جدایی از پاریس و تغییر نکردن موضع رئال مادرید با این دیدگاه که این آخرین فرصت برای رئالی شدن این بازیکن خواهد بود نشان‌دهنده این است که بالاخره زمان اوج گرفتن به سمت آرزوها فرا رسیده است.
 
 مذاکرات در جریان است
پس از اینکه امباپه به صورت رسمی به باشگاه اعلام کرد که در پایان فصل از این تیم جدا می‌شود، رئال مادرید جدی‌تر از همیشه مذاکره با این بازیکن و نمایندگانش را پیگیری می‌کند. به نظر نمی‌رسد که رسیدن به توافق کار سختی باشد و فقط جزئیات هستند که می‌توانند توافق را نهایی کنند، این فقط موضوع زمان است و انتظار نمی‌رود زمان زیادی طول بکشد. به هر حال، امضای قرارداد با رئال مادرید مستلزم یک سازش اقتصادی بزرگ از سوی بازیکن است. گفته می‌شود که کهکشانی‌ها به امباپه دستمزد پایه فقط 15 میلیون یورو پیشنهاد می‌دهند اما با بندهای پاداش و حق تصویر، کاستی‌های دستمزد را جبران می‌کنند.
 
کمربندها را ببندید
امباپه از سران پاریس درخواست کرده که پیشنهاد دیگری برای تمدید به این بازیکن ارائه نکنند زیرا در تصمیمش برای جدایی از این تیم مصمم است. چیزی که مشخص است نقشه راه کیلیان به خوبی هر چه تمام‌تر در حال سپری شدن است و می‌توان گفت رئالی‌ها تابستان 1403 خوشبخت‌ترین هواداران فوتبالـــــــــــــی در جهان خواهند بود.

جستجو
آرشیو تاریخی