پیشنهاد آخر هفته

امین شفیعی        طنزپرداز و   رو زنامه‌نگار 

 

چه کارکنم؟
می‌کارم همچین و همچون
نسل ما همیشه برای تفریح به دنبال تجربه‌های نو و تازه می‌گردد. اما خیلی وقت‌ها این تجربه‌های جدید از دل زندگی اجدادمان بیرون می‌آید.
مثلاً کشاورزی! پدران ما خیلی وقت‌ها تفریح خود را صرف باغ‌داری و دام‌داری می‌کردند. بیایید گندم‌ها را برداریم و مشت مشت بپاشیم روی مناطقی که توسط موشک‌های سپاه شخم زده شده.
روش شخم‌زنی موشکی روش نوینی‌ست که به تازگی کشف شده و هم خاک را به خوبی زیر و رو می‌کند هم انسان‌هایی را که از کود لبریز شده‌اند تبدیل به کود ترکیبی زمین می‌کند.
کجا برم؟
بازار
برای بانوان هیچ چیز بیشتر از گشتن و قدم زدن در بازار آرامش‌بخش نیست. پس این آخر هفته را نیز سعی کنید آرامش را از خودتان دریغ نکنید.
ابتدا نزد پدر یا همسر رفته و از او مبلغی پول بگیرید. اگر نداد کارت بانکی‌ش در کیف کارتش است. رمز آن هم تاریخ تولد شماست. اگر نبود با او قهر کنید. سپس به بازار رفته برای خود خوراکی، لوازم تحریر، لباس، عطر، از این عروسک عجقولی‌ها و سیم دور هندزفری بخرید. به آن شال حلقه‌ایِ سرمه‌ای رنگ که دیبا جون خریده و به روسری زردش خیلی می‌آید هم توجه کنید.
سپس در مترو یک جفت جوراب ساق کوتاه ۵۰ فروش بازار فقط ۲۰ تومان خریده و به پدر یا همسر خود هدیه دهید.
چی ببنم؟
فارست گامپ
اگر هیچ برنامه‌ای برای آخر هفته خود ندارید بهتر است در خانه بنشینید و فیلم فارست گامپ را تماشا کنید.
فارست گامپ ماجرای پسری‌ست که پاهای سالمی ندارد و همیشه توسط دیگران اذیت می‌شود و نامزدش ترکش کرده و مادرش مرده و خیلی بدبخت است و با هر کسی حرف می‌زند، اشک او را در می‌آورد و کائنات همیشه سعی می‌کند او را با آسیبی جدید سوپرایز کند و اصلاً دل آدم برایش جلز و ولز می‌زند.
حال همه این نکات را یادداشت‌برداری کرده و جوری که تابلو نشود به استاد دانشگاه ارائه دهید تا بهانه‌ای برای امتحان ۲.۵ شده شما جور شود و استاد راضی شود یک نمره قبولی ناقابل به شما داده تا این ترم هم مشروط و اخراج نشوید.
بر همگان واضح و مبرهن است که شما از ترم بعد درس‌هایتان را در همان طول ترم خواهید خواند و برای شب امتحان نخواهید گذاشت.
چی بپزم؟
بِرِد اند دِیتس
برد اند دیتس یکی از غذاهای لذیذ است، باب دندان شما در این آخر هفته!
برای تهیه این غذا چند دانه خرما را برمی‌دارید و دو انگشت خود را دو طرف خرما می‌گذارید و به دو طرف مقابل می‌کشید تا هسته آن دیده شود. (مراقب باشید برعکس نکشید.) سپس هسته را از خرما بیرون می‌کشید و دور می‌اندازید. سپس نان را جلو آورده قسمتی از آن را تکه می‌کنید و خرما را به آرامی روی نان می‌کشید.
حال نان را دور خرما لوله کنید و بخورید! برای لذت بردن از این غذا لازم است ساعاتی سرتان را از گوشی در بیاورید و اینگونه یک اعتکاف معنوی و به دور از مظاهر دنیای کثیف را تجربه خواهید کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی