پیشنهاد آخر هفته

امین شفیعی        طنزپرداز و   رو زنامه‌نگار 

 

کجا برم؟
فرار آسمانی
از همان کودکی زمانی که دو خط سفید در آسمان رد می‌‌انداخت، سرمان را بلند می‌‌کردیم و به آن خیره می‌‌شدیم. تا امروز نیز سفر با هواپیما برای تک‌تک ما سفری شیرین و خاطره‌انگیز به شمار می‌‌آید.
اما آیا تا امروز اندیشیده‌اید که به جای رسیدن به مقصد، می‌توان از خود مسیر لذت ببرید؟! آن هم در دل آسمان؟
اگر پادشاه یک کشور هستید این آخر هفته می‌‌توانید فرار کنید و از آن‌جایی که هیچ کشوری اجازه فرود به شما نمی‌دهد، یک سفر طولانی هوایی را تجربه کنید. در هواپیما قدم بزنید، به ابر‌های پنبه پنبه‌ای نگاه کنید، اصلاً خدا را چه دیدید؟ یک دفعه هم دیدید در همین آسمان خستگی‌تان در رفت و به کشور خودتان برگشتید! رویابافی بس است! حواستان به آمپر سوخت هواپیما باشد!
چی بسازم؟
گناه نویسنده
تماشای فیلم و سریال همیشه یک اتفاق جذاب است. اما آیا تا کنون به فکر ساخت فیلم افتاده‌اید؟ اصلاً چرا فیلم؟ بروید سریال بسازید!
برای ساخت سریال لازم است محب را از پوست شیر بیاورید با همان زخمی که از مرگ دخترش خورده؛ البته اینجا با مرگ مادر جایگزین کنید؛ دوخط وکیل مدافع شیطان بریزید داخلش و دو سه تا شخصیت هم از آقازاده بیاورید و یک سریال مهیج و جذاب تولید کنید.
اگر می‌خواهید محب را به جای پلیس وکیل کنید، حواستان باشد حتماً دو سه تا لگد به وکیل‌های تسخیری بزنید که این قضیه‌های رفع انحصار از آزمون وکالت را بشورد و ببرد.
چیکار کنم؟
واژه یابی
اگر برای آخر هفته خود هیچ پلنی ندارید، چرا که نه؟! بروید یکی از تفریح‌های کودکی‌تان را تجربه کنید!
یادتان می‌آید در مهدکودک که بودید یک نقاشی را جلویتان می‌گذاشتند و می‌گفتند گلابی را در میان درختان پیدا کن؟ حالا هم برای داشتن یک آخر هفته سرگرم‌کننده بروید و متن برجام را جلو خودتان بگذارید و در آن کلمات لیفت و ساسپند را بشمارید.
 اگر توانستید هر ۴ ساسپند متن را پیدا کنید به خودتان یک سکه طلا جایزه بدهید. چون همین هدیه‌های کوچک است که به شما انگیزه ادامه دادن می‌دهد. حالا که سکه‌هایتان را گرفتید بروید و وضعیت ژئوپولتیک غرب آسیا و به‌خصوص مسئله فلسطین را تحلیل کنید.
چی بشنوم؟
یازده ستاره
گاهی آخر هفته، فرصت دلچسبی است تا چشمان خود را ببندید و اجازه دهید گوش‌ها انتخاب کنند. با توجه به شروع جام ملت‌های آسیا، ما پکیج آهنگ‌های سالار عقیلی را به شما پیشنهاد می‌‌دهیم. خوب است از الان بنشینید و آهنگ‌های سالار عقیلی را چند بار گوش کنید تا گوش‌هایتان کمی نرمش کند و برای پیروزی‌های بعدی تیم ملی آماده شوید. حالا این وسط دو تا «وطنم ای شکوه پا بر جا» هم گوش کنید! یک دفعه دیدید دوباره بازیکنان توپ را ول کردند و رفتند به داور اعتراض کنند و ژاپن برداشت زد توی گلمان و دوباره مجبور شدیم از این اتفاق درس‌های علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، حوزه پیشرفت، حوزه تولید، صنعتی مذاکره و... بگیریم.

جستجو
آرشیو تاریخی