قوانین اینستاگرام را بشنا سید

تبلیغ رژیم غذایی افراطی محتوای ممنوعه در اینستاگرام

یافته‌های دیتاک نشان می‌دهد تا پایان سال ۱۴۰۱ اینستاگرام ۴۲ تا ۴۶ میلیون کاربر ایرانی دارد.بر همین اساس بهتر است در کاربست این پلتفرم ممنوعیت‌ها و قوانین آن را بدانید.

             ۱. از اپ‌های واسطه معتبر استفاده کنید
اگر از یک اپلیکیشن دیگر برای پست گذاشتن در اینستاگرام استفاده می‌کنید باید از معتبر بودن آن مطمئن شوید و منظور ما از معتبر این است که یا آن اپ از ابزارهای جانبی خود اینستاگرام بوده یا همکاری رسمی با آن داشته باشد.
گاهی اوقات هم از اپلیکیشن‌هایی استفاده می‌کنید که بدون اینکه خودتان با خبر باشید قوانین اینستاگرام را نقض کرده و باعث حذف اکانتتان می‌شوند. برای مثال از اپ‌هایی که به شما پیشنهاد لایک و فالوور می‌دهند استفاده نکنید. هیچ کدام از این برنامه‌ها توسط اینستاگرام پشتیبانی نمی‌شوند و شما نباید اجازه دسترسی به پیجتان را به این اپلیکشن‌ها بدهید.اینستاگرام در بهترین حالت ممکن لایک و کامنت‌های فیک را حذف و در بدترین حالت پیجتان را از دسترس خارج می‌کند.
     ۲. از هشتگ‌های ممنوع استفاده نکنید
همه هشتگ‌ها ارزش یکسانی ندارند و استفاده از یک هشتگ ممنوع می‌تواند پیجتان را از بین ببرد. اینستاگرام لیستی از هشتگ‌های ممنوعه دارد که نمی‌خواهد افراد آنها را در پلتفرمش استفاده کنند. اگر از یکی از این هشتگ‌ها برای کپشن پست‌هایتان استفاده کنید اینستاگرام آن پست را محدود کرده و به فالوورهایتان نشان نمی‌دهد. این هشتگ‌ها حتی قابل جست‌وجو کردن هم نیستند.
از بعضی هشتگ‌ها برای تولید محتوای نامناسب استفاده می‌شود و همین کافی است که اینستاگرام آن هشتگ خاص را ممنوع کند.
 برای مثال هشتگ‌های مربوط به انواع مواد مخدر و شکار حیوانات غیر مجاز ممنوع است. البته همیشه هم هشتگ‌های ممنوعه آنقدر مشخص نیستند و بعضی وقت‌ها هشتگ ساده‌ای مانند #parties نیز ممنوع است زیرا از آن همان‌طور که گفته شد برای تولید محتوای نامناسب استفاده شده است.  یک راه آسان برای اینکه بفهمیم آیا هشتگی ممنوع است یا نه این است که آن را در خود اینستاگرام جست‌وجو کنیم زیرا همان‌طور که گفتیم هشتگ‌های ممنوع در جست‌وجو هم نمایش داده نمی‌شوند.

           با دقت روی هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید تحقیق کنید تا مطمئن شوید معنای دیگری نداشته باشند وگرنه اگر به استفاده از هشتگ‌های ممنوع ادامه دهید ممکن است دچار شدوبن شوید. شدوبن شدن (Shadowbanning) به وضعیتی می‌گویند که در آن اینستاگرام پست یا هشتگ‌هایتان را بدون اینکه خودتان بدانید بلاک می‌کند. پست پیج‌هایی که دچار شدوبن می‌شوند جز فالوورهایشان به هیچ کسی دیگری نمایش داده نمی‌شود. گاهی اوقات این پست‌ها حتی به فالوورهای پیج هم نشان داده نمی‌شود.
اینستاگرام لیست رسمی از هشتگ‌های ممنوعه منتشر نکرده و در عین حال این لیست همیشه در حال به روز شدن است. اگر می‌خواهید یک گروه مشخص از هشتگ‌ها مخصوص برند خودتان بسازید در ابتدا همه را به روشی که در بالا گفتیم چک کرده تا از ممنوع نبودن آنها مطمئن شوید. البته که بهتر است بسته به محتوای پست‌هایتان از هشتگ‌های متفاوتی استفاده کنید. برای مثال اگر همیشه از ۲۰ هشتگ یکسان استفاده کنید اینستاگرام ممکن است شما را روبات تشخیص داده و باز دچار شدوبن شوید.
   ۴. مانند روبات رفتار نکنید
اینستاگرام ترجیح می‌دهد کاربرانش آدم‌های واقعی باشند و برای همین فعالیت‌ روبات‌ها را سریع تشخیص می‌دهد. البته پیش می‌آید که شما از روبات استفاده نمی‌کنید و به‌دلیل رفتار مشابهی که با یک روبات دارید اینستاگرام شما را بلاک کند. رفتارهای زیر را می‌توان رفتارهای روبات‌گونه دانست:
فالو و آنفالو کردن ۶۰ نفر در یک ساعت
لایک کردن بیش از ۳۰۰ پست در یک ساعت
گذاشتن بیش از ۶۰ کامنت در یک ساعت
گذاشتن کامنتی یکسان در زیر چند پست
استفاده از عکس‌هایی که از قوانین کپی رایت تخطی می‌کنند

تگ کردن مداوم افرادی که نباید روی پست‌های شما تگ شوند
فرستادن پیام‌های فروش و تبلیغ به کسانی که فالوورتان نیستند
آپلود عکس و ویدیو‌های بی‌کیفیت و تار
اگر کاربری جدید در اینستاگرام هستید اجازه ۵۰۰ فعالیت یا اکشن را در روز دارید و این عدد شامل کامنت، لایک، فالو و آنفالو همه با هم می‌شود. همچنین می‌توانید بین ۲۰ تا ۵۰ دایرکت بفرستید. در یک کلام باید عضو خوبی برای جامعه اینستاگرام باشید. این قوانین تقریباً در همه پلتفرم‌های اجتماعی یکسان است، بنابراین اگر هر یک از موارد بالا را انجام می‌دهید وقتش است که بس کنید!
      ۵. اطلاعات غلط منتشر نکنید
این مورد کمی پیچیده و بحث برانگیز است. اینستاگرام حقیقت‌یاب است یا پلیس عقاید؟ چرا نمی‌گذارد هر چیزی را که دوست داریم بیان کنیم؟ وب‌سایت خود اینستاگرام در این باره می‌گوید:«ما به کاهش گسترش اطلاعات نادرست متعهد هستیم.
ما برای شناسایی پست‌ها و حساب‌هایی که ممکن است حاوی اطلاعات غلط باشند، از فناوری و بازخوردهای انجمن خود در کنار هم استفاده می‌کنیم. ما همچنین با راستی‌آزمایی‌های شخص ثالث در سراسر جهان که مسئول بررسی محتواها در بیش از ۶۰ زبان هستند و برای کمک به شناسایی و مرور و هشتگ‌گذاری اطلاعات نادرست و جعلی مورد تأیید شبکه راستی‌آزمایی بین‌المللی قرار گرفتند، همکاری می‌کنیم.»
به صورت شفاف‌تر، اگر اطلاعاتی که منتشر کرده‌اید نادرست باشد اینستاگرام آن را محدود می‌کند. به روش‌های زیر محتوای شما محدود می‌شود:
کاربران اینستاگرام نمی‌توانند پیج یا فردی را که منتشر کننده اطلاعات غلط بوده تگ یا منشن کنند.
اگر فرد جدید بخواهد شما را فالو کند یک اخطار مبنی بر اینکه این پیج قبلاً منتشر کننده اطلاعات نادرست بوده دریافت می‌کند.
اینستاگرام پست‌های شما را به دیگران یا حتی فالوورهای خودتان نشان نمی‌دهد.
و اما ضربه آخر! اینستاگرام به‌دلیل اینکه بر خلاف قوانین عمل کرده‌اید پیجتان را تعلیق می‌کند.
و دوباره این قانون در تمام شبکه‌های اجتماعی یکسان است. برای مثال توئیتر در صورت انتشار اطلاعات نادرست اکانت را ۷ روز تعلیق می‌کنید.
     ۶. قوانین محتوایی اینستاگرام را نشکنید
اجرای یک کمپین یا مسابقه تبلیغاتی راهی عالی برای جذب فالوورهای بیشتر در اینستاگرامتان است اما قبل از شروع آن بهتر است مطمئن شوید که قوانین اینستاگرام را زیر پا نمی‌گذارید. مسئولیت کامل نحوه برگزاری مسابقه و رعایت قوانین دولتی کشورتان و همچنین مقررات مربوط به جوایزی که اهدا می‌کنید، بر عهده شماست. 
در ادامه قوانین اصلی در رابطه با برگزاری مسابقات اینستاگرامی را می‌بینید:
نباید از هشتگ‌ و تگ‌های نامربوط یا نادرست برای تشویق افراد برای شرکت در مسابقه استفاده کنید. 
برای مثال سلبریتی‌ها را روی عکس تگ کنید تا طرفدارانشان به شرکت در مسابقه تشویق شوند در حالی که آن فرد هیچ همکاری با پیج شما نداشته است.
باید محتوای پستتان برای گوشی‌های همراه طراحی شده باشد و مخاطب را به سایت یا جای دیگری برای ادامه مسابقه نبرد.
هر برند یا پیجی که در برگزاری مسابقه شرکت داشته باید معرفی شود.
تمام جزئیات جوایز اهدایی ذکر شود.
قبل از معرفی برنده در پیج از او اجازه بگیرید.
تاریخ شروع و پایان مسابقه را ذکر کنید.
شرایط برنده شدن را توضیح دهید.
به برنده دایرکت دهید.
همچنین باید محتوای ممنوع اینستاگرام را شناخته و از آنها استفاده نکنید. محتواهای ممنوع عبارتند از:
 خرید وفروش سلاح گرم
 خرید و فروش نوشیدنی‌های الکلی
 محتوای جنسی
 قمار آنلاین
 نفرت پراکنی بر ضد دین، قومیت و…
 خرید و فروش تنباکو یا هر گونه مواد مخدر
 خرید و فروش حیوانات
 اذیت و باج‌گیری از دیگران
 پکیج‌های مالی که قول موفقیت و ثروت به کاربران می‌دهد
 خودآزاری یا خودکشی
 تبلیغ رژیم‌های غذایی افراطی
 ویدیو یا عکس‌هایی که خشونت را رواج می‌دهند
     7. از محتوای دیگران درست استفاده کنید
البته که در شبکه‌های اجتماعی می‌توان از پست دیگر افراد نیز استفاده کرد مگر نه؟ خب، نه کاملاً! بیایید ببینیم که چه کارهایی را نمی‌توانید بکنید. 
معمولاً اگر اثری خلق می‌کنید از همان لحظه حق کپی‌رایت آن اثر را دارید و به‌عنوان مالک آن حق انتشارش متعلق به خودتان بوده و از حقوق خاصی برخوردارید. یکی از این حقوق این است که می‌توانید به دیگران اجازه انتشار اثرتان را 
ندهید.
اگر کسی اثرش را چه موسیقی باشد چه یک فیلم یا هر چیز دیگری در اینستاگرام به نمایش گذاشت شما می‌توانید با تگ کردن فرد آن را به اشتراک بگذارید اما کارهای زیر نقص کپی رایت محسوب می‌شود:
دانلود و آپلود پست به‌عنوان اثری از خودتان
به غلط ادعا کنید محصول فروشی داخل پست متعلق به خودتان است
استفاده از موزیک دیگران بدون گرفتن حق کپی رایت آن از صاحب اثر.


 
جستجو
آرشیو تاریخی