نگاهی به انیمیشن جدید لئو با صداپیشگی آدام سندلر

ساده، بامزه، حال‌خوب‌کن

محمدرضا رضایی
نویسنده و طنزپرداز

انیمیشن لئو جدیدترین اثر آدام سندلر (کمدین آمریکایی) است که تهیه‌کنندگی، نویسندگی و صداپیشگی آن را بر عهده دارد. داستان این انیمیشن در مورد یک مارمولک پیر به نام لئو است که تمام عمر خود را در آکواریوم کلاس درس یک مدرسه به همراه یک لاک‌پشت زندگی کرده و اکنون در سن ۷۴ سالگی می‌فهمد که تنها یک سال دیگر از عمر او باقی‌ مانده است؛ پس تصمیم می‌گیرد با فرار از قفس شیشه‌ای به طبیعت بازگردد و اتفاقات جدیدی را تجربه کند. اما ماجرا جور دیگری پیش می‌رود و هدف این مارمولک تغییر می‌کند و تصمیم می‌گیرد تجربه این ۷۴ سال زندگی را در اختیار شاگردان کلاس قرار دهد تا مشکلات و دغدغه‌هایشان رفع شود.
انیمیشن لئو یک فیلم کمدی موزیکال و سرحال و پر از احساسات خوب و مثبت است. این فیلم کاملاً یک فیلم خانوادگی است و مطمئناً بزرگسالان هم از دیدنش لذت می‌برند. شخصیت‌های فیلم همگی دوست‌داشتنی‌اند و شخصیت منفی مطلق در فیلم وجود ندارد. حتی شخصیت‌های خاکستری فیلم هم در اعماق زندگی‌شان مشکلاتی دارند که به‌عنوان مخاطب به آن‌ها حق می‌دهید اگر کمی بدجنس باشند.
لئو ضمن پرداختن به برخی مشکلات دوران کودکی و دغدغه‌های ساده کودکان، به نقش مهم والدین در ایجاد این دغدغه‌ها می‌پردازد و نشان می‌دهد که گاهی والدین بدون این‌که بخواهند و متوجه باشند، چگونه باعث ایجاد استرس و فشارهای روحی متعدد برای فرزندانشان می‌شوند. در عین‌حال فیلم از زبان یک مارمولک مهربان و بامزه به کودکان این پیام را منتقل می‌کند که نباید زندگی را سخت گرفت و گاهی مشکلات سخت، راهکارهایی ساده دارند.
داستان انیمیشن لئو پیچیده نیست و ساده روایت می‌شود. لئو فیلم پرادعایی نیست و با زبانی راحت و بسیار بامزه پیامش را منتقل می‌کند. فیلم سرگرم‌کننده است و مخاطب را تا پایان داستان با خودش می‌کشاند. شوخی‌های فیلم به‌اندازه و بانمک هستند. لئو همچنین یک انیمیشن موزیکال است و در بخش‌های مختلفی از فیلم، از موسیقی هم استفاده می‌شود. هرچند اجرای موسیقی در این انیمیشن کم و کوتاه است، اما همین بخش‌های کوتاه هم ارزش افزوده‌ای برای فیلم نداشتند و شاید اگر بدون موزیک روایت می‌شد، جذابیت بیشتری هم داشت.
به‌طور کلی لئو داستان ساده و در عین‌حال جذاب و سرگرم‌کننده‌ای دارد و زیاد حاشیه نمی‌رود. لئو بامزه، سرحال و حال‌خوب‌کن است. اگر دنبال یک انیمیشن خانوادگی سرگر‌م‌کننده و زیبا هستید که از دیدنش لذت ببرید و بعد از تماشای آن لبخند بر لب داشته باشید، انیمیشن لئو را پیشنهاد می‌کنیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی