پیشنهادهای آخر هفته ما (6)

امین شفیعی
طنزپرداز

کجا برم؟
دست خر کوتاه
این روزها که تمام کشور درگیر هوایی سرد و برفی‌ست، خلیج فارس حسی گرم و بهاری دارد. بدون شک سفر به آب‌های خلیج فارس و تنی به آب زدن می‌تواند هوای شما را به کلی عوض بکند!
خلیج فارس در منطقه تنگه هرمز یک جزیره ابوموسی و چند تنب در سایزبندی‌های مختلف دارد که می‌توانید به آن‌ها سفر کنید و از بودن در خلیج همیشه فارس، تنب همیشه کوچک، تنب همیشه بزرگ و ابوی همیشه موسی احساس غرور کنید.
خاک این سه جزیره قرن‌هاست که در آب‌های نیلگون خلیج فارس به خوبی خیس خورده‌است. پیشنهاد می‌کنیم در کنار تفریح‌های دریایی از سنت قدیمی گل گرفتن دهان نیز لذت ببرید. چند دهان محدود که به تازگی با تمامیت ارضی کشور ایران شوخی کردند به منظور انجام این تفریح طرب‌انگیز موجود است.
اگر دهان کافی برای گل گرفتن ندارید، چند دهان مربوط به چند دکتر وجود دارد که پیش از این از مذاکره بر سر جزایر سه‌گانه صحبت می‌کردند و امروز نگران آن‌ها شدند.

چی بخونم؟
کاج رو قورت بده
گاهی آخرِ هفته که می‌شود به هفته‌ای که گذشت می‌اندیشیم و حسرت روزها و ساعت‌های تلف شده را می‌خوریم و به حجم کارهای تلنبار نشده نگاه می‌اندازیم.
بهترین راه، خواندن کتاب «درخت کاجت را قورت بده» نوشته محمدکورش زندیق است. انتشارات خمیرساز این کتاب را در 568 صفحه منتشر کرده و در اختیار عموم مردم قرار داده است. زندیق این کتاب را در 4 فصل گردآورده.
در فصل «بابانولدا» می‌آموزیم که کارهایمان را با هم ترکیب کنیم چنان که بابانوئل را با شب یلدا  ترکیب کردیم.
در فصل «جوراب هندونه‌ای» می‌آموزیم که کارهایی که فکر می‌کنیم ذاتاً بدبو و کسل‌کننده هستند می‌توانند شیرین و خوش‌مزه باشند.
در فصل «سورتمه در کرسی» یاد می‌گیریم هر چه را که باعث سُر خوردن ما در مسیر رسیدن به اهداف می‌شود بسوزانیم.
 در فصل «درخت کاجت را قورت بده» یاد می‌گیریم که چطور کارهایمان را به اجزای کوچک‌تر تقسیم کنیم تا گلویمان جرواجر نشود.
و در فصل «گوزن کره‌خر» یاد می‌گیریم به هرکس که در مسیر موفقیتمان ایستاده توهین کنیم!
زندیق‌ در مصاحبه‌ای گفته: «هدف من از گردآوردن این کتاب، اعتلای فرهنگ مطالعه و پایین آوردن سطح کتاب‌خوانی است. من دوست دارم مردم یاد بگیرند با تلاش و کوشش بسیار، تنبلی کنند و طوری به موفقیت برسند که شکست بخورند.»

چی بخورم؟
چیشواز
یکی از بهترین تفریحات برای آخر هفته، پختن یک غذای تازه در کنار دوستان است. امروز می‌خواهیم پخت یک میان‌وعده خوش‌مزه به نام «چیشواز» را به شما آموزش دهیم.
برای تهیه چیشواز ابتدا سه قاشق غذاخوری قهوه سوخته را در دو قاشق عسل می‌ریزیم و خوب هم می‌زنیم؛ سپس چند شاخه جینسینگ و زنجفیل به آن اضافه نموده با افزودن چند فنجان آب می‌گذاریم روی گاز تا به دمای بدن برسد. سپس روغن نعنا را در عصاره شیرین‌بیان هم می‌زنیم و آرام‌آرام به مخلوطمان اضافه می‌کنیم. برای محکم‌کاری چند قاشق دیگر قهوه اضافه می‌کنیم و کل محلول را ناگهان سر می‌کشیم. همچنین پنج عدد چوب کبریت را بین دو پلک خود قرار می‌دهیم و به خواندن درس‌ها مشغول می‌شویم و به خود قول می‌دهیم تا از ترم بعد درس‌هایمان را در طول ترم بخوانیم تا جمع نشود برای این موقع و مجبور به بلعیدن چیشواز نشویم.

 چی ببینم؟
پس بده!
اگر شما هم مجبورید آخر هفته خود را در خانه بمانید، نگران نباشید! یک لَمِ گرم روی مبلمان و دیدن یک فیلم آموزنده می‌تواند آخر هفته‌ ما را سرشار از ریلکسینگ کند.
فیلم «پس بده» ماجرای پسری است که با قمه و شاه‌کُش و کوکتل مولوتوف تصمیم می‌گیرد تا به خیابان برود و در سکوت قدم بزند. در راه، یک سطل آشغال در حال سوختن می‌بیند و ناگهان به یاد می‌آورد که از دیشب اتویش را از برق نکشیده و ممکن است کل خانه‌اش آتش بگیرد و از این‌جا ماجراهای او آغاز می‌شود.
این فیلم در طول 14 سال اکران خود توانسته حدود سیصدهزار تومان در گیشه بفروشد، اما کارگردان فیلم معتقد است تقلب شده و این فیلم قطعاً با اختلاف آرا پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما است و تا امروز قطعاً بالای هزار میلیارد فروخته‌است.

جستجو
آرشیو تاریخی