وزیر جنگ رزیم صهیونیستی: قدردان حمایت نظامی و سیاسی آمریکا هستیم.

قدردان پاچه‌خار

فائزه اکبری
طنزپرداز

قدردان بودن از آن خصیصه‌های خوب انسانی است که در وجود حیوانات هم نهادینه شده‌است. حتما پیش آمده برای سگی استخوانی پرت کرده‌ و تکان دادن دُمش به‌عنوان تشکر را دیده باشید. اما نکته مهم، مرز باریک بین قدردان بودن و چاپلوسی است. در بسیاری از مواقع، این دو در هم ممزوج شده و اصطلاحی تحت عنوان پاچه‌خاری را خلق می‌کنند. ترفندی برای بهره‌کشی از طرف مقابل، که داستان کلاغ و قالب پنیر را از روی این خصلت شناسنامه شده رژیم صهیونیستی نوشته‌اند. به عبارتی این رژیم هرجا که احساس می‌نماید کفگیر به ته دیگ خورده، طی پروژه «غلومتیم، خاک پاتیم خاک‌انداز بیار جمع‌مون کن، زغال قلیونتیم بکش خاکستر بشیم» سعی در تامین هزینه‌های خود می‌کند، از چه کسی؟ خب معلوم است، از آمریکای مادرخرج. از آن طرف آمریکا هم که خودش این داستان را ترجمه و سپس تایپ و تکثیر کرده، آن‌قدری کلاغ نشده که نداند بر و رویی برای تمجید و قدردانی ندارد که صهیونیست‌ها قاپش را بدزدند. ناسلامتی خودش سال‌هاست با همین ترفند، قطره‌قطره‌ی شیرهای عربستان را دوشیده و نوشیده و یک تی‌تاپ هم رویش. اما مجیز شنیدن، احساس شیرینی مثل مکیدن چهارانگشت پفکی به آدم می‌دهد؛ برای همین آمریکا هم برای اینکه بیشتر این تمجیدها را بشنود، هی بیشتر اسلحه و موشک و مهمات می‌فرستد اسراییل، اسراییل هم هی بیشتر قدردان آمریکا می‌شود و این چرخه ادامه دارد تا بلکه میکرونزی، چک، گواتمالا، لیبریا، نائورو، پاپوآ و گینه نو هم عطش مجیزشنیدنشان بخوابد و به قطعنامه ضد صهیونیستی رأی منفی ندهند و پایان بخش این بازی کثیف شوند.

 

بمبِ توجیبی

صامره حبیبی
شاعر

بهتر از شیطان جنایت می‌کند
نوچه‌هایش را هدایت می‌کند
تیر و توپ و تانک می‌سازد مدام
کار من را نیز راحت می‌کند
عشق تسلیحات جنگی از دلش
به وجود من سرایت می‌کند
دست و دلباز است و مادرخرج نیز
بمبِ توجیبی عنایت می‌کند
قبل از اینکه ما دهان را واکنیم
با دو تُن بمب استجابت می‌کند
من نوک پیکان جنگم او ولی
پشت پرده قتل و غارت می‌کند
او نباشد من هم اصلا نیستم
آمریکا از من حمایت می‌کند

 

سیاسی

مرضیه قاسمعلی
شاعر

اسپانسر سیاسی، از تو فقط تشکر
ای اِند دیپلماسی، از تو فقط تشکر

دائم به فکر بنده حتی میان جنگی
از بس که با حواسی، از تو فقط تشکر

رویت حساب کردم از بس که گنده‌لاتی
ایول نمی‌هراسی، از تو فقط تشکر

تا خط و خش نیفتد بر قد و قامت من
دور و برم پلاسی، از تو فقط تشکر

مرسی از اینکه هستی موی دماغ ایران
یا بختک حماسی، از تو فقط تشکر

اسم تو بر سر ماست، آری شبیه گنبد
یک خورده هم قناسی، از تو فقط تشکر

 

نوبل هستی

علی شهبازی
طنزپرداز

در گزارش خبرگزاری نوبل پرایم، از شایعات مربوط به اضافه شدن یک بستر دیگر به ۵ بستر جوایز نوبل (نوبل فیزیک، نوبل شیمی، نوبل پزشکی، نوبل ادبیات و نوبل صلح) پرده برداشته شد. با اعلام رسمی این منبع، در سال پیش رو انتظار داریم جایزه «نوبل هستی» به نامزد برگزیده توسط کمیسیون نوبل، اهدا شود.
راهبرد این شاخه از نوبل، قدردانی از مؤثرترین‌های عرصه هستی (اگزیستانسیالیسمی) است. فعالین در این عرصه با افزایش اگزیستانس خود و کاهش یا از بین بردن اگزیستانس رقبا به رقابت می‌پردازند. به زبان عامیانه هرچه «هستیم» خودشان را افزایش دهند و «هستند» دیگران را کاهش، به قاپیدن این جایزه از نوبل نزدیک‌تر می‌شوند.
با توجه به پیدا شدن سر و کله اسرائیل از زیر بُتّه، این طویله امتیاز تشکیل و افزایش اگزیستانس قابل ملاحظه‌ای کسب کرده. همچنین در زمینه رفع اگزیستانس، فعالیت چشم‌گیری داشته که حمله موشکی به بیمارستان نمونه خفیفی از آن است.
کمیته داوران امتیاز ویژه‌ای نیز برای شرکت‌کننده‌ها در نظر گرفته‌ که این بخش ویژه مربوط به دست‌بوسی و قدردانی شرکت‌کننده‌ها از اسپانسرهایشان است. با اظهارات اخیر وزیر جنگ اسرائیل، امتیاز کامل این بخش هم کسب شده و به دریافت نوبل هستی نزدیک‌تر می‌شوند.

 

درکتان می‌کنیم

ابراهیم کاظمی مقدم
طنزپرداز

کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل مثل کمک دولت به سگ‌های ولگرد با عقیم کردن آن‌هاست. با این تفاوت که سگ‌ها بعد از عقیم شدن هنوز زنده می‌مانند. اما در هر صورت باید از کسی که کمک می‌کند تشکر کرد. حالا بمب‌هایی که آمریکایی‌ها می‌دهند مثل برنج هندی گنده نیست؛ ایرادی ندارد. برنج ایرانی که بهتر است. درست است که اسرائیلی‌ها به چیز‌های بزرگ بیشتر علاقه دارند، ولی وُسع آمریکا فعلا همین است. ان‌شاءالله کمک نظامی ایران که برسد، اسرائیل هم موشک گنده خواهد دید. شاید هم نبیند. چون سرعت موشک‌های ایران زیاد است.
در هر حال، ما ایرانی‌ها کاملا حال امروز آمریکا را بعد از کمک نظامی به اسرائیل درک می‌کنیم. ما کلی پول می‌دهیم ماشینمان بیمه بشود، زمانش که شد، مجبوریم از جیب هزینه کنیم تا از بیمه استفاده نشود! آمریکا هم سال‌ها بیشتر از بیست میلیارد دلار پول خرج اسرائیل کرده تا بتواند خودش از خود دفاع کند و کمک نظامی نخواهد. ولی حالا دیده اگر آن پول‌ها را در خرید پول برره‌ای هم سرمایه‌گذاری می‌کرد، بیشتر ثمره می‌داد تا آن که خرج آبکش آهنین و پراید‌تانک مرکاوا بشود! پس الآن مجبور است هم پول بدهد و هم کمک نظامی بکند. چیزی نیست. ما ایرانی‌ها درک می‌کنیم.

 

خدمات آمریکا به جن و انس

چه شخصیت‌هایی
مدیون آمریکا هستند؟

محمدرضا رضایی
طنزپرداز

جالب است بدانید، تنها اسرائیل نیست که مدیون آمریکاست و از وی قدردانی می‌کند. طی تحقیقاتی که یک مرکز معتبر آمریکا‌شناسی انجام داده، کشف شده است که شخصیت‌های دیگری نیز تا ناموس قدردان خدمات آمریکا بوده و خاک پایش هستند. در ادامه بعضی از این شخصیت‌ها و دلایلشان را ذکر می‌کنیم.
ابلیس: در ابتدا که لقب شیطان بزرگ را روی آمریکا گذاشتند، ابلیس جن ملقب به شیطان، خیلی ناراحت شد و یک عمر تلاش خود را برای سیاهی جهان، بر باد دید. اما کم‌کم با دیدن اقدامات آمریکا، گارد خود را نسبت به این موضوع پایین آورد و تحقق بخش مهمی از اهداف خود را تماما به آمریکا سپرد. امروزه آمریکا ضمن آموزش و تربیت سالانه هزاران بچه جن برای شیطان‌گری، مسئولیت ضلالت و گمراهی هزاران انسان در سرتاسر جهان را با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌ها و مِتُدهای نوین و کارآمد برعهده دارد. طبق آخرین تحقیقات، این روزها ابلیس روی صندلی لهستانی خود می‌نشیند و ضمن نوشیدن زقوم داغ و تازه‌دم، از تماشای جنایات خلاقانه آمریکا لذت می‌برد.
دراکولا: علی‌رغم این باور مرسوم که دراکولا یا همان خون‌آشام، یک شخصیت خیالی و غیرواقعی است، اما بسیاری از محققان توانسته‌اند با استناد به وجود آمریکا، وجود دراکولا را اثبات کنند. این محققان معتقدند، تنها نوادگان هیولایی مانند دراکولا می‌توانند در ریختن حجم زیادی از خون انسان، آن هم برای سال‌های طولانی، این‌قدر مهارت داشته باشند. به عقیده دانشمندان، نژاد مقامات آمریکایی قطعا به موجودی خون‌آشام برمی‌گردد و هیچ بعید نیست که این موجود همان دراکولای افسانه‌ها باشد. لذا دراکولا اثبات وجود خود را مدیون آمریکاست.

جستجو
آرشیو تاریخی