پیشنهادهای آخر هفته ما (5)

آخر هفته چی بخونم؟
بانک پیامک
آخر پاییز رسیده و یک آخر هفته یلدایی در انتظار شماست. یکی از دیرین‌ترین سنت‌های ما ایرانی‌ها در شب یلدا، ارسال انبوه پیامک‌های یلدایی است. ریشه این سنت دیرین به زمان هخامنشیان باز می‌گردد. در آن زمان مردم هر شب یلدا روی پشت بام خانه‌ها جمع می‌شدند و با صدای بلند فریاد می‌زدند: «دومیخ توموخ میخای میخول ماخیز چکش»؛ به معنای «دو قدم مانده که پاییز به یغما برود.»
برای زنده نگه داشتن این سنت ریشه‌دار، مطالعه کتاب «شوهر عمه پری» نوشته پرویز پرویزن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پرویزن این کتاب را در چند فصل نگاشته است؛ فصل‌های صبح بخیر، عصر بخیر، شب بخیر، پیام‌های ویژه شب جمعه، پیام‌های ویژه نوروز، پیام‌های ویژه روز پدر، پیام‌های ویژه شب یلدا و پیامک «شب عالی پرتقالی» که یک فصل کامل را به خود اختصاص داده است.
در فصل ویژه شب یلدای این کتاب می‌خوانیم:
1. آخ تو شب یلدای منی!
2. همه لحظه‌های پایانی پاییزت، پر از خش خش آرزوهای قشنگ.
یلدا مبارک.
3. در آغاز زمستان هرگز زمستانی مباد، بهار آرزوهایت.
4. شب یلدا شب بزم و سرور است / شبی طولانی و غم‌ها به دور است
شباهنگام تا وقت سحرگاه / بساط خنده و شادی چه جور است
5. با شماره سه جوجه‌های خود را بشمارید.

آخر هفته چیکار کنم؟
میوه‌آرایی
زندگی در میان میوه‌ها، مسیر بازگشت نگاه انسان به لطافت طبیعت است. یک آخر هفته پر از رازهای نهان کیهان! نشستن در میان دانه‌های ریز و تلخ دیروز و میوه‌های شیرین و دل‌فریب امروز! برای داشتن این آخر هفته ناتورال، بروید چند چریمویا و لوکوما و چایوت خریداری کنید. اگر هم وسعتان نمی‌رسد و فرق خیار آفریقایی و هندوانه ابوجهل را نمی‌دانید بروید همان چند کیلو هندوانه و انار و سیب و گوجه و هر کوفتی که به دستتان رسید را بخرید . والا به خدا! از قدیم گفتند خلایق هر چه لایق! من این جا می‌نشینم و ساعت‌ها وقت می‌گذارم و به چند ندیدبدید میوه‌آرایی آموزش می‌دهم تا یک بار هم که شده آخر هفته‌ای چشم و چال درآر را تجربه کنند بعد این‌ها سر دو قران پول برای من «اینا دیگه چیه» و «نداریم بخریم» در می‌آورند! اصلا بنشینید همان لیموشیرین‌تان را چهارپَر کنید و با پوست فرو کنید زیر لبتان و ادای دراکولا در بیاورید تا کنار خانواده لحظاتی شاد و مفرح تجربه کنید.

آخر هفته چی ببینم؟
آبی گاوی
همیشه با خود اندیشیده‌اید که چرا باید آخر هفته خود را به دیدن سریال‌های ترکیه‌ای با مضامینی پر از خیانت و خانواده‌ستیزی بپردازید؟ ما به شما دیدن سریال آبی گاوی 2 را پیشنهاد می‌دهیم!
کارگردان این سریال در فصل اول آبی گاوی نشان داد که می‌توان به جای دیدن سریال ترکیه‌ای، سریال ترکیه‌ای را ریخت توی فیلم فارسی و فیلم فارسی را برد توی ترکیه! می‌توان با غیرتِ فیلم فارسی توی دهان خیانت زد و بعد رفت وسط ترکیه به خانواده خود خیانت کرد! اصلا می‌توان رفت و در ترکیه خانه خرید و پولدار شد!
حالا که نشان دادیم به این خوبی می‌توانیم با ابتذال موجود در سریال‌های ترکیه‌ای مبارزه کنیم می‌توانیم برویم آخر هفته خود را به تماشای این شاهکارها بگذرانیم تا یاد بگیریم کمی بیشتر به شک‌هایمان شک کنیم.

آخر هفته کجا برم؟
برویم بوم بوم
اگر شما هم یک زندگی کسل‌کننده و روزمره دارید، بدانید که یک آخر هفته هیجان‌انگیز در انتظار شماست! شما می‌توانید در یک مسافرت جذاب سطح آدرنالین خون خود را به سقف برسانید تا با انرژی کامل هفته آینده را از سر بگیرید!
هر چند شلیک و انفجار تفریح‌های پرخطری هستند و نمی‌توان آن را به خانواده‌ها پیشنهاد داد، اما این روز‌ها در کشور یمن می‌توان به صورت کاملا بی‌خطر و کاملا سرگرم‌کننده به کشتی‌های اسرائیلی موشک شلیک کرد! البته برای انجام درست این تفریح نیاز است قوانین لازم را رعایت کرده و ابتدا به کشتی مربوطه هشداری چیزی بدهید تا حرکت خود را متوقف کند. اما از آنجا که صهیونیست‌ها سرتق‌‌تر از این حرف‌ها هستند می‌توانید مطمئن باشید که حداقل سه چهار تا هدف کاسب می‌شوید.
بدون شک صدای جیز پوفی که این کشتی‌ها در آب در می‌آورند در کنار صدایی که از نتانیاهو نخست‌وزیرش در می‌آید هیچ است. حتما این تفریح مهیج را هر چه سریع تر امتحان کنید؛ زیرا احتمال دارد به زودی منابع لازم به کلی منقرض شود.
البته لازم است قبلا از خود مردم خون‌گرم یمن درخواست کنید شلخته درو کنند تا چیزی هم گیر توریست‌ها بیاید.

جستجو
آرشیو تاریخی