ناگفته‌های افسر موساد از شناسایی خودرو سفیدرنگ حامل فرمانده

توطئه‌ یهود

یک افسر اطلاعاتی در سرویس امنیت عمومی اسرائیل (شین‌بت) از یک عنصر میدانی درخواست می‌کند تا خودروی اسماعیل ابوشنب، رهبر حماس، را همزمان با روز ترور وی تعقیب کند.
 
ماجرای خودروی سفیدرنگ
مأموری که در ارتباط با شهادت شهید ابوشنب، توسط نیروهای امنیتی غزه دستگیر و اعدام شده است، در جریان اعترافاتش، جزئیات وقایع رخ‌داده بین خودش و افسر اطلاعاتی صهیونیست را فاش می‌کند.
وی درباره ترور فرمانده ابو‌شنب می‌گوید: افسر اطلاعات اسرائیل از من خواست تا در نزدیکی در خروجی شرق دانشگاه اسلامی توقف کنم و خودرویی را که جلوی در دانشگاه پارک شده است، برایش شناسایی و هویت افرادی را که سوار آن هستند، تأیید و بررسی کنم.
بر‌این‌ اساس مأمور «الف.ع» به افسر اطلاعات می‌گوید که ماشین هدف، سفیدرنگ است و سه سرنشین دارد زیرا دیده بود که دو نفر سوار می‌شوند و نفر سوم هم راننده ماشین بود.
افسر اطلاعات موساد از عامل میدانی خود درخواست کرد مشخصات فردی را که احتمالاً ابوشنب بود، برایش تشریح کند و او توضیح داد که او مردی ساده با ریش کوچک و تقریباً قد متوسط ​​است؛ با هیکل معمولی و پوشیدن لباس‌های پارچه‌ای معمولی که به نظر نمی‌رسد مرد خطرناکی باشد. افسر از مأمور خواست پشت‌سر او حرکت کند. مأمور میدانی موساد می‌گوید: خودروی مذکور به‌سمت چهارراه صنعتی حرکت کرد و سپس به‌سمت جنوب پیچید و وارد خیابان الصناعه-الوکاله شد. این مأمور در جریان تحقیقات اظهار کرد که در جریان تعقیب‌وگریز، افسر موساد از وی خواسته است تا شماره خودرویش را تغییر دهد که این کار را انجام داده و در جریان عملیات ترور شهید ابوشنب به‌عنوان نیروی میدانی و براساس دستوری که به وی داده شده بود، به‌صورت نامحسوس در تعقیب شهید بوده و پس از عملیات به او دستور داده شده است که محل را ترک کند.
این مأمور اشاره کرد درحالی ‌که تقریباً در چهارراه صنعتی بوده، صدای انفجار شدیدی را شنیده و گفته است که صاحب این خودرو از افراد ارشد جنبش حماس بوده است.
حدود ساعت 13:15 بعد‌از‌ظهر همان روز، بالگردهای اسرائیلی پنج موشک به‌سمت خودروی غیرنظامی که در خیابان السیناء، روبه‌روی ساختمان استانداری شهر غزه که یکی از خیابان‌های اصلی و در منطقه پرجمعیتی است، در حرکت بود، شلیک کردند.
موشک‌ها مستقیم به خودرو اصابت کرده و به‌طورکامل منهدم و سوخته و آمبولانس و پدافند غیرنظامی به‌سرعت به محل حادثه شتافتند و سه جسد با سوختگی شدید را از خودرو بیرون آوردند و به بیمارستان الشفاء این شهر منتقل شدند.
در این حادثه نوزده غیرنظامی فلسطینی نیز مجروح شدند که بعداً مشخص شد خودروی موردهدف حامل مهندس اسماعیل حسن ابوشنب پنجاه‌وسه‌ساله، اهل محله شیخ رضوان غزه، از رهبران برجسته اسلام بود. جنبش مقاومت (حماس) و دو تن از یاران او مؤمن محمد بارود بیست‌وچهارساله، اهل اردوگاه الشطی و‌هانی مجید ابوالعمرین بیست‌وسه‌ساله، از محله شیخ رضوان هستند.
جستجو
آرشیو تاریخی