گزیده‌هایی از سخنان جاویدان شیخ المجاهدین

چراغ راه

در ذیل این محتوا به برخی سخنان جاوید شیخ احمد یاسین که چراغ راه همه مجاهدان و مبارزان است، اشاره می‌کنیم:
 از نشانه‌های سلامت امت اسلام این است که مسلمانان نسبت به قضیه فلسطین نگران باشند. مقاومت ادامه دارد و ما هر روز شاهد عملیات و جانفشانی‌های مختلف هستیم.

 من تأکید می‌کنم که خداوند بر کار خود چیره و مسلط است و توکل ما در ابتدا بر خدا و سپس بر ملت‌های مسلمان است و ما به یاری خداوند و با دعاها و حمایت‌های شما امت اسلام، بر دشمن پیروز خواهیم شد.
کسانی که در راه معصیت به خالق تلاش می‌کنند، شایسته حمایت از قضایای امت و مبارزه علیه اشغالگران نیستند. نام این افراد در صفحات تاریخ جاودان نمی ماند. خداوند می‌فرماید «وتلک الایام نداولها بین الناس» یعنی روزها از پی هم می‌آیند. خداوند در آیه 105 سوره انبیا نیز می‌فرماید:«ولقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون»
من تأکید می‌کنم که ملت‌ها از رژیم‌ها و حکومت‌ها بسیار قوی تر هستند و اخیراً برخلاف برنامه‌ها و سیاست‌های این رژیم‌ها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند. اسلام به زودی پیروز خواهد شد و به یاری خداوند توطئه امریکا و رژیم صهیونیستی شکست خواهد خورد. نشانه‌های پیروزی روز به روز با جانفشانی‌ها و فداکاری‌های این ملت آشکارتر می‌گردد ؛ ملتی که در برابر دشمن صهیونیستی مقاومت جانانه ای از خود به نمایش گذاشته است. «والله غالب علی امره ولکن اکثر الناس لایعلمون»

 بدیهی است که عزت اسلام در گرو عزت جهان اسلام است و این نشان دهنده عظمت و بزرگی امانتی است که امت مسلمان بر دوش خود دارند. پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید که خداوند در آخرت از هر شخصی در خصوص مسئولیتش سؤال می‌کند. خدایا امت اسلام را از دست دشمنان اسلام نجات بده.
 مسلمانان امروز با چالش‌های فراوانی مواجه هستند و امروز منتظر نتایج این کنفرانس نشسته و امیدوارند که راه حلی برای رهایی از این چالش‌ها بیابند. دراین میان برکسی پوشیده نیست که قضیه عرب و مسلمانان به ویژه فلسطین، در رأس همه چالش‌ها قرار دارد. امیدوارم که این جنبش‌ها موجبات عزت و سربلندی ملت فلسطین را فراهم کند؛ ملتی که تنها راه مقاومت تا راندن اشغالگران را برای خود برگزیده است.

جستجو
آرشیو تاریخی