پیشنهادهای آخر هفته ما (2)

امین شفیعی
طنزپرداز

چی ببینم
یخ کن عمو ببینه!

برای آخر هفته چه چیزی بهتر از دیدن یک فیلم ماورایی؟ پرده را کنار بزنید و در منظره زیبای برفی شهر، کنار شومنیه بنشینید و با دیدن «یخ در جهنم» یک شب به یاد ماندنی را رقم بزنید.
فیلم یخ در جهنم شما را به جهان پس از مرگ می‌برد و کمک می‌کند تا با زمهریر، قابلیت‌ متفاوت جهنم، بیشتر آشنا شوید.
زمهریر نام یکی از طبقات دوزخ است که در آن نه خبری از قیر هست نه از قیف! بلکه سرمایی بر وجود شما دمیده می‌شوند که روزی شش وعده طلب نوشیدن قیر مذاب کنید؛ اما به جای آن یخ هیدروژن با دمای صفر کلوین در حلق‌تان می‌ریزند!
این فیلم داستان فروشنده‌ایست که با شروع فصل سرما قیمت پالتو و کاپشن را چند برابر می‌کرده و حالا در جهان پس از مرگ به زمهریر افتاده و مثل سگ به خودش می‌لرزد.
کارگردان فیلم سعی کرده با تحقیق دقیق روی شجره‌نامه فروشنده مذکور و استفاده درست از جلوه‌های ویژه میدانی، پدر، پدربزرگ، جد، پدر جد، جد جد، و جداندرجد این فروشنده را مقابل چشمانش رژه ببرد که به نظر منتقدین در این کار بسیار موفق بوده است.

 

چیکار کنم
چالش جذاب برای یک شب کسل!

چه کسی گفته برای داشتن یک آخر هفته جذاب باید حتما پول خرج کرد؟ خیلی وقت‌ها دنبال کردن یک چالش سرگرم‌کننده می‌تواند تمام آخر هفته شما را از کسالت و رخوت نجات دهد.
در این شب‌های دلچسب پاییزی همه دارند سعی می‌کنند برای خودشان یک تفریح خاص و خاطره شونده را تدارک ببینند تا بتوانند آن را تا چهل سال برای نوه نتیجه‌هایشان تعریف کنند.
پس شمایی که در خانه نشستید و دارید از بی‌حوصلگی رنج می‌برید باید فرصت را غنیمت شمرده، با دانش‌آموزان و دانشجویان تماس گرفته و نزدیک بودن امتحانات پایان‌ترم را به آن‌ها یادآوری کنید.
این چالش بی‌نظیر با کوفت کردن شب‌های دلپسب پاییزی به کام دیگران، شبی خاطره‌انگیز را برای شما خواهد ساخت.
البته بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان، چغرتر از این حرف‌ها هستند و به این راحتی تسلیم چالش شما نمی‌شوند. اما شما می‌توانید با به کار بردن عباراتی نظیر: «اگه از الان شروع نکنی شب امتحان پوست کنده‌است»، «این ترمم اگه مشروط بشی کارت دیگه تمومه»، «ببین این استاده رحم و مروت نداره» و به خصوص جمله طلایی «بذار حالا بابات میاد» قدرت نفوذ چالش را صد چندان کنید.
مطمئن باشید هیچ چیز بیشتر از قیافه‌ی ماسیده و در حال مطالعه‌ی یک محصل شب شما را نخواهد ساخت.

 

کجا بریم؟
تور دور قاره آفریقا

کجای دنیا را می‌شناسید از قاره آفریقا زیباتر؟ اهرام باستانی مص، صحرای بزرگ و جنگل‌های انبوه استوایی؟!
اصلا کجای دنیا به اندازه آفریقا اسب آبی با آن خمیازه‌های دلچسب دارد؟ گردن کدام حیوان به درازای گردن زرافه آفریقایی است؟  اصلا شما کدام قاره را می‌شناسید که شاخ داشته باشد؟
این آخرهفته به دلیل خر بگیری در باب المندب، بهترین فرصت است که با کشتی‌های تجاری خود قاره آفریقا را دور بزنید و از این همه زیبایی و جذابیت قاره شگفت انگیز لذت ببرید.
یادتان نرود که حتما به جادوگران مجرب و کار بلد آفریقا سری بزنید. یکی از جادوگران خبره این منطقه که پل پوگبا را هدف گرفته بود، اول زد منچستر را شتک کرد و بعد که پوگبا به یوونتوس رفت یوونتوس را از صدر به زیر کشید و نهایتا هم یک چیزی زد توی خون پوگبا که آزمایش دوپینگ مادرمرده‌اش مثبت شد.
می‌توانید در بازدید خود از آن‌ها بخواهید تا زخم‌های‌تان را ترمیم و سوختگی‌های موضعی‌تان را مرتفع کنند. اگر هم خوب نشدید اخم نکنید! چیزی را که از دست ندادید که! کلی هم از گومبا بومبا کردنِ آن‌ها و کوبیدن چوب بامبو توی سرتان لذت برده‌اید.

 

چی بخونم
چالش چهارسالگی

آیا شما هم از حالا نگران پایان امسال هستید و قصد دارید در سبک زندگی خود تغییر ناگهانی ایجاد کنید؟
این آخر هفته را به خواندن کتاب «نه به لاغری سه ماهه» اختصاص دهید تا با خطرات رژیم‌های ناگهانی و کوتاه مدت آشنا شوید.
«گلچین مجلسی» نویسنده کتاب با بررسی تاثیر تغییرات ناگهانی رفتاری روی متابولیزم بدن، ادعا کرده که این تغییرات، آن هم در ماه‌های پایانی امسال، مضرات بسیار خطرناکی داشته و ممکن است شما را برای چهار سال خانه نشین کند.
در این کتاب می‌خوانیم:
از امروز کالری سوزیم را 2000 واحد افزایش می‌دهم!
از امروز به تمام مناطق حوزه انتخابیم سرکشی می‌کنم!
از امروز برای مراجعینم بیشتر توصیه‌نامه امضا می‌کنم!
از امروز کلی طرح بی‌خود تصویب می‌کنم تا دل همشهری‌هایم را به دست بیاورم!
خیر!
بدن شما نسبت به این تغییر ناگهانی به شدت واکنش نشان خواهد داد که برای سلامت سیاسی شما به شدت مضر است. اگر عملکرد چهار ساله خوبی داشتید بدون نگرانی به همان عملکرد ادامه دهید که ضامن تندرستی جسم و روح شماست. اگر هم عملکردتان مورد قبول نبوده باید تغییرات را از دوازده اسفند شروع کنید تا در یک مقطع طولانی مدت بتوانید به دوران اوج خود بازگردید.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی