تقویم تاریخ

آمریکای قاتل و رفع خشونت علیه زنان

شرح کاریکاتور(از هفته‌نامه هارپر چاپ لندن): گوریل فریب‌خورده: اون مرد(داروین) ادعا می‌کنه یکی از نوادگان منه. هنری برگ(موسس جامعه حمایت از حقوق حیوانات): آقای داروین، چطور تونستی همچین توهینی به ایشون بکنی؟

بهزاد توفیق‌فر
نویسنده

1 آذر ۱۳۴۲: ترور جان اف. کندی  در یکی از خیابان‌های شلوغ تگزاس  
همان زمان، روزنامه‌ها نوشتند که قاتل کندی، «جان» نام داشته که چون جان(همکلاسی‌اش)، پاک‌کن وی را گاززده، جان(رییس‌جمهور آمریکا) را کشته است. جان(قاتل) در طبقه سوم زیرزمین FBI توسط جان(پلیس آمریکا) که برای خوردن آب رفته بوده کشته شد و خود جان(پلیس قاتل) نیز، قبل از حضور در دادگاه، به علت سرماخوردگی ساده، جان داد.
1 آذر ۱۳۸۲(2004 میلادی):  افتتاح موزه کلاشینکف توسط میخائیل کلاشنیکف
این موزه در مراسمی با حضور خودِ میخائیل(نام عبری)، آلفرد دینامیت، آنجلینا شاتگان، آیزاک یوزی، الکساندر ژ-3، یهودا مرکاوا و سَم وینچستر؛ توسط مردچاق و پسرکوچک، افتتاح شد. بدیهی است، تلفن روی میز این موزه، پاناسونیک بود.
۳ آذر 1238 (1871 میلادی): انتشارکتاب چارلز داروین درباره تحول موجودات (روز جهانی تکامل!!)

4 آذر: روز جهانی رفع خشونت علیه زنان
ببینید! 50درصد زنان شاغل استرالیا، 81درصد زنان سوئد، 80درصد زنان دانمارک و به همین نسبت، بالای 50درصد زنان اتحادیه اروپا مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند که گرفته‌اند! 321هزار و پانصدنفر از زنان آمریکایی، هرسال مورد تجاوز خشن می‌گیرند، که چی؟!  بیایید اینقدر سوسول نباشید! اینها که نشد خشونت! به کار گرفتن زنان در مشاغل سخت و زیان‌آور با حقوق نصفه و نیمه و دادوستد رسمی و غیررسمی آنها در فضای مجازی و حقیقی هم خشونت که نیست هیچ! تازه خیلی هم گوگولی و نایس است. قتل‌عام بیش از سه‌هزار زن بیگناه در غزه در این یک ماه و هزاران زن بیگناه دیگر در فلسطین اشغالی در هفتادسال گذشته توسط رژیم صهیونیستی که خودش نوعی صلح نوبل است. باور ندارید از آلفرد بپرسید. کمی فکرتان – یا هرجای دیگرتان که دم دست است – را روشن کنید آخه!
بروید – یا بیایید – ببینید کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا برای «رفع خشونت علیه زنان» چه‌ها که نکرده‌اند. مثلاً یک قلمش همین مایکل جکسون، ببین چه رفع خشونتی از آن – باشه بابا «از او» - کردند! چی؟ مایکل زن نبود؟! باز داری سوسول بازی درمیاری، همین جکسون میگه: بکوش، زن در نگاه تو باشد، نه در آنچه بدان می‌نگری!

جستجو
آرشیو تاریخی