چالش زردپوشان اصفهانی‌ در آستانه آغاز لیگ

سپاهان سقف بودجه را قبول ندارد!

گروه ورزشی/ خرداد ماه امسال، سازمان لیگ دستور‌العمل سقف بودجه را به باشگاه‌های لیگ برتری اعلام کرد و مدیران باشگاه‌ها اطلاع داشتند نمی‌توانند رقمی بیش از سقف اعلامی در فصل نقل و انتقالات پرداخت کنند. باشگاه‌های لیگ برتری در هفته‌های گذشته فرم‌های سقف بودجه‌شان را به سازمان لیگ فوتبال تحویل داده‌اند و این سازمان پس از بررسی مستندات رقم اعلامی، فرم‌های هر باشگاه را به مرور منتشر می‌کند. بر اساس فرم‌های بودجه منتشرشده، تاکنون تراکتور با سقف بودجه ۳۲۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بیش‌ترین سقف بودجه را دارد و پس از آن پرسپولیس با ۳۲۵ میلیارد تومان قرار گرفته است. البته استقلال هم سقف بودجه ۳۳۰ میلیاردی به سازمان لیگ اعلام کرده اما این سازمان تا سقف ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه این باشگاه را مورد تأیید قرار داده است. در این میان، سپاهان یکی از تیم‌هایی است که سقف بودجه خود را اعلام نکرده است. سپاهان با اینکه مانند دیگر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند تا سقف 325 میلیارد تومان هزینه کند، درخواست کرده که سقف بودجه افزایش پیدا کند که سازمان لیگ به صورت رسمی درخواست این باشگاه برای سقف قرارداد را رد کرد. سپاهان در حالی با چنین چالشی مواجه شده که برای این شرایط، دو حالت را می‌توان متصور بود. اول اینکه، سپاهان با توجه به خریدها و به کارگیری اعضای جدید، بیش از سقف بودجه هزینه کرده است. در این حالت قطعاً مدیریت باشگاه با علم بر وجود قانون، مرتکب اشتباه شده و حالا ناچار به تعدیل هزینه و احتمالاً قبول هزینه جریمه فسخ بعضی بازیکنان است که خود چالش و حاشیه جدیدی در ابتدای لیگ برای این تیم ایجاد خواهد کرد. حالت دوم این است که سپاهان هنوز از سقف بودجه عبور نکرده اما با توجه به تکمیل نشدن نقل و انتقالاتش، هنوز تیمش ناقص است. در این حالت هم، محاسبات اقتصادی و مدیریتی سپاهان اشتباه است که چرا فکر عاقبت کار را نکرده است.

دردسر ساکت و سپاهان به اوج رسید
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در مواجهه با سؤال ایسنا درباره تلاش باشگاه سپاهان برای افزایش رقم سقف بودجه گفت: «فدراسیون محکم در این خصوص ایستاد. این برای رئیس و مسئولان فدراسیون خیلی بار داشت و نمی‌گویم چقدر به ما فشار آمد. نه سپاهان و نه باشگاه‌‌های دیگر نباید از قانون تخطی کنند. قانون برای همه یکسان است و همه باشگاه‌ها بودجه‌شان را اعلام کرده‌اند.»
ساکت: قانون سقف بودجه سراپا اشتباه است
ساکت در مراسم رونمایی از لباس سپاهان در واکنش به اعلام نکردن فرم سقف بودجه سپاهان به سازمان لیگ گفت: «برخی اشتباهات در قوانین وضع شده که به صورت مکتوب به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اعلام کردیم تا نشان دهیم چشم و گوش بسته چیزی را امضا نمی‌کنیم. او ادامه داد: «اگر به عنوان آخرین باشگاه بودجه خود را اعلام خواهیم کرد، به این دلیل است که مقررات سرا پا اشتباه است. اشتباهات را مکتوب کردیم و به آقایان گفتیم. ما روز یکشنبه اتمام حجت مان را بر مقررات امسال اعلام کردیم. چه مقررات ۳۰‌ گانه ک و چه موارد مالی که دقت نظر در آن نشده است. تا امروز، هیچ اعتراض میدانی هم نکردیم. همه اعتراضات رسمی و از طریق مراجع انجام شد تا بگوییم قوانین را رعایت می‌کنیم اما چون قائل به یک نظام درست و شفاف هستیم، اشکالات را می‌بینیم، می‌گوییم و مصلحت‌ اندیشانه برخورد می‌کنیم. مجوز حرفه‌ای سال‌هاست که بر سیستم ما مهر تأیید زده و از نهادهای بین‌المللی گواهی‌ها را دریافت کردیم.

جستجو
آرشیو تاریخی