حوادث جهان

2 هزار پلیس
در تعقیب قاچاقچی بزرگ بولیوی
مرد اروگوئه‌ای که بزرگترین قاچاقچی منطقه است پس از ورود به بولیوی از سوی پلیس این کشور تحت تعقیب قرار گرفت. عملیات جست‌و‌جوی گسترده توسط نیروهای پلیس در شهر «سانتا کروز» بولیوی برای دستگیری این قاچاقچی بزرگ مواد مخدر آغاز شده است.
به گزارش بی‌بی سی، پلیس این کشور همچنین اقدام به اعزام بیش از ۲۰۰۰ افسر به این شهر برای مشارکت در عملیات جست‌و‌جو کرده است. عملیات جست‌و‌جو برای دستگیری «انریکه مارست کابررا» صورت گرفته که به اتهام قاچاق مواد مخدر در تعدادی از کشورهای امریکای جنوبی و ایالات متحده امریکا تحت تعقیب است. «ادواردو دل کاستیو»، وزیر کشور بولیوی گفت دستگیری وی برای منطقه و جهان ارزش بالایی دارد. گمان می‌رود که این مرد اروگوئه‌ای ۳۲ ساله در سپتامبر سال گذشته وارد بولیوی شده و در آنجا با هویت جعلی یک باشگاه فوتبال دسته دوم را هم خریداری کرده است.


سقوط مرگبار هواپیمای سبک
در کالیفرنیا
 در پی سقوط یک فروند هواپیمای سبک در «کالیفرنیا»ی امریکا و برخورد آن با آشیانه فرودگاه، سه نفر کشته شدند.
 به گزارش «سی‌ان‌ان»، این هواپیما روز یکشنبه هنگام برخاستن از زمین دچار سانحه شده است. این هواپیمای سبک سه سرنشین داشته که هر سه نفر آن کشته شدند. به گفته اداره هوانوردی فدرال امریکا، هواپیمای تک موتوره در حدود ساعت ۶:۳۰ صبح به وقت محلی دچار سانحه شده است.
 

7 کشته در واژگونی اتوبوس ترکیه ای

مقامات محلی ترکیه اعلام کردند که بر اثر انحراف یک دستگاه اتوبوس مسافربری از جاده‌ای در مسیر شهر «قارص» در شرق ترکیه و سقوط به داخل یک دره، دست کم هفت نفر جان باخته و ۲۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
 به گزارش روزنامه دیلی صباح، این اتوبوس روز یکشنبه حین عبور از بزرگراهی در منطقه «ساری‌قمیش» در استان قارص از جاده منحرف و واژگون شده است. به گفته پلیس محلی علت حادثه در دست بررسی است.
 

تیراندازی مرگبار در قطار هندی
 تیراندازی یک سرباز در قطاری در هند دست‌کم چهار کشته برجا گذاشت.
 به گزارش بی‌بی سی، رسانه‌های هند می‌گویند: «چتن کومار»، سرباز حفاظت از راه‌آهن ابتدا یکی از مافوق‌های خود را با سلاح خودکار کشت و پس از آن در واگن‌های دیگر سه مسافر را به رگبار بست. در بیانیه شرکت راه‌آهن غرب هند آمده که فرد مسلح از قطار بیرون پرید اما پلیس او را دستگیر و بازداشت کرد. یکی از مقامات ارشد راه‌آهن نیز به خبرنگاران گفت: به نظر می‌رسد مشاجره‌ای بین کومار و کشته‌شدگان وجود نداشته است. گزارش‌ها حاکی است تیراندازی در قطاری رخ داد که از «جیپور» در ایالت «راجستان» به سمت شهر «بمبئی» در «مهاراشترا» در حال حرکت بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی