مسافران استانهای جنوبی مراقب سیل باشند

بارش‌های رگباری و سیل‌آسا که در روزهای گذشته مشکلاتی را برای مردم و مسافران استان‌های جنوبی بویژه سیستان و بلوچستان به وجود آورده بود، امروز هم ادامه دارد و سازمان هواشناسی از مسئولان و مسافران 3 استان جنوبی خواست مراقب سیل باشند.
«کبری رفیعی» کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با «ایران» تصریح کرد:
امروز دوشنبه کماکان پدیده‌های جوی سیل و توفان‌های خاک را  در شمال و غرب و شرق هرمزگان، جنوب شرق فارس و جنوب غرب کرمان خواهیم داشت. بر این اساس، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیلاب، اختلال در سفرهای بین شهری، طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت، اختلال در تردد ریلی، جاده‌ای و هوایی هم وجود دارد. وی از مردم و مسافران استان‌های جنوبی خواست از توقف و کمپینگ در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند. البته این وضعیت عصر دوشنبه تعدیل می‌شود.از روز دوشنبه تا چهارشنبه در استان‌های شرقی، شمال شرقی، سمنان، تهران و البرز باد شدید مقطعی، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. دما تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور تغییر محسوسی  ندارد اما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.
رفیعی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه موج جدید بارش‌های رگباری از شمال غرب وارد کشور می‌شود.

جاده هراز مسدود است
رئیس پلیس راه راهور فراجا از مسدودی جاده هراز خبرداد و گفت: محور رفت و برگشت هراز به دلیل ریزش کوه در محدوده بایجان مسدود شده است.
به گزارش مهر، سردار حسن مؤمنی افزود: امکان تردد در جاده هراز تا اطلاع ثانوی مقدور نیست و مسافران می‌توانند از محور فیروزکوه به‌عنوان مسیر جایگزین برای تردد استفاده کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی