قانون جدید فوتبال ایتالیا به نفع طارمی و میلان

این روزها خبرهای زیادی از مهدی طارمی در ترک پورتو و جذب شدن او در دیگر باشگاه‌های بزرگ در رسانه‌ها منتشر می‌شود که تا نوشتن این گزارش، پیوستن او به تیم دیگری یا ماندن در پورتو قطعی نشده است. یکی از خبرهای منتشر شده این بود که تیم میلان قصد داشت طارمی را جذب کند که منصرف شد ولی فدراسیون فوتبال ایتالیا روز جمعه 6 تیرماه از تغییر قانون سهمیه بازیکنان غیراتحادیه اروپا در باشگاه‌های فوتبال این کشور خبر داد؛ قانونی که به نفع ستاره تیم ملی ایران و میلان شد.
به گزارش فارس، طبق این قانون جدید بازیکنان سوئیسی و بریتانیایی که پیش از این سهمیه غیراتحادیه فوتبال اروپا برای باشگاه‌های سری آ به شمار می‌آمدند، حال دیگر سهمیه اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند، به این ترتیب باشگاه‌های سری آ می‌توانند بازیکنان غیراتحادیه اروپای بیشتری جذب کنند.
در این خصوص یک خبرنگار بلژیکی دوباره موضوع انتقال مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو به میلان را باز کرد. میلان تنها یک سهمیه غیراروپایی داشت که در نهایت به دلیل درخواست‌های زیاد مالی پورتو از جذب طارمی منصرف شد و چوکوئزه ستاره ویارئال را جذب کرد اما با تغییر قانون در فوتبال ایتالیا، میلان یک سهمیه دیگر برای جذب بازیکن غیراروپایی پیدا کرد و باید دید میلان دوباره برای جذب مهدی طارمی اقدام می‌کند.
خبرگزاری تسنیم هم گزارش داد که رقیب سنتی میلان یعنی اینتر همچنان آقای گل لیگ برتر پرتغال را به عنوان گزینه‌ای برای تقویت خط حمله تیم تحت‌هدایت سیمونه اینزاگی می‌بیند.
بر اساس گزارش روزنامه ایتالیایی «گاتزتا دلو اسپورت»؛ مدیران باشگاه اینتر در بازار نقل‌وانتقالات همچنان فعال خواهند بود و قصد دارند چهار یا پنج بازیکن به ترکیب تیم تحت‌‌هدایت سیمونه اینزاگی اضافه کنند. جذب دو دروازه‌بان، یک مدافع میانی، یک هافبک دفاعی و یک مهاجم در اولویت‌های آنها قرار دارد.
طبق این گزارش، پس از منتفی شدن پروژه جذب روملو لوکاکو از چلسی، حالا چهار نام (مهدی طارمی، جان‌لوکا اسکاماکا، آلوارو موراتا و فلورین بالوگون) به عنوان گزینه‌های اصلی اینتر برای تقویت خط حمله این تیم مطرح است. در صورتی که خواکین کورئا از اینتر جدا شود، احتمال جذب دو مهاجم از سوی این باشگاه ایتالیایی هم وجود دارد. گفته می‌شود با توجه به اینکه مائورو ایکاردی مهاجم گالا به دلیل بیماری همسرش تصمیم دارد نیم‌فصل را در فوتبال آرژانتین سپری کند، احتمال جذب کورئا از سوی گالا وجود دارد.
البته گفته می‌شود احتمال تمدید شدن قرارداد مهدی طارمی با باشگاه پورتو وجود دارد. نشریه پرتغالی «A Bola» در این باره گزارش داد؛ طارمی 31 ساله بزودی پیشنهاد تمدید قرارداد را دریافت خواهد کرد.
حال باید منتظر ماند و دید طارمی که فصل گذشته در 51 بازی آمار 31 گل‌زده و 14 پاس‌گل را از خود در تمامی رقابت‌ها برجای گذاشته و با 22 گل‌زده عنوان آقای گلی لیگ برتر پرتغال را از آن خود کرده و در سه فصل اخیر آمار 80 گل‌زده و 49 پاس‌گل در 147 بازی را در این تیم پرتغالی از خود بر جای گذاشته است، در کدام تیم بازی خواهد کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی