حوادث جهان

مرگ 8 زائر در آتش سوزی بازار کربلا
آتش‌سوزی در کربلا پس از ساعت‌ها عملیات نفسگیر آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات هلال احمر در حالی مهار شد که 8 زائر در این حادثه جان باختند.این حادثه عصر جمعه در خیابان امام علی علیه‌السلام در نزدیکی حرم‌ امام حسین و حضرت ابوالفضل رخ داد .  آتش‌سوزی در موکب «طرف البوش» و یک انبار پارچه رخ داده و با آتش گرفتن و انفجار  8 کپسول گاز در این‌ موکب آتش به اطراف نیز شعله کشیده و باعث آتش گرفتن برخی از مغازه‌های بازار علاوی شد. سیدامین رضا طباطبایی مدیر مراکز درمانی هلال‌احمر ایران در کشور عراق درباره حادثه روز جمعه در کربلا اظهار داشت:  در این حادثه هیچ زائر ایرانی فوت نشده و مصدوم ایرانی هم در میان حادثه دیدگان نبود. گفته می‌شود که ۶ نفر از قربانیان عراقی هستند.


29 کشته در ریزش بهمن کلمبیا
مقامات محلی منطقه «کتامه» در کلمبیا اعلام کردند که حادثه اخیر ریزش بهمن در مرکز این کشور تاکنون جان دست‌کم ۲۹ نفر را گرفته است.
به گزارش «المیادین»، بارندگی شدید باعث بالا آمدن سطح آب رودهای محلی، ذوب برف در لایه‌های زیرین و در نهایت منجر به سقوط بهمن شده و این حادثه بیش از ۲۵ خانه را تحت تأثیر قرار داده است. «آلوارو فارفان»، یک مقام آتش‌نشانی محلی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که جسد آخرین قربانی روز جمعه پیدا شده است. به گفته وی، عملیات جست‌وجو و نجات در این مرحله به پایان رسیده است.پیش از این فارفان اعلام کرده بود که ریزش بهمن باعث کشته شدن ۲۰ نفر از جمله پنج کودک و زخمی شدن شش نفر دیگر شده است.

سقوط هولناک جرثقیل در نیویورک
یک جرثقیل در مرکز شهر منهتن سقوط کرد و ۱۲ نفر از جمله سه آتش‌نشان زخمی شدند.به گزارش  ان بی سی نیوز،  به گفته سازمان آتش‌نشانی نیویورک، ۹ شهروند و سه آتش نشان پس از واژگونی جرثقیل و یک محموله ۱۶ تنی مجروح شدند. به گفته مسئولان، جرثقیل پس از آتش گرفتن موتورش، از حدود ۴۵ طبقه سقوط کرد. ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که بخشی از جرثقیل در بالای ساختمان در حال آتش‌سوزی است که ابرهای دود سیاه از بالای آن بلند شده است.


زن کوهنورد طعمه خرس شد
یک زن جوان که برای گردش به جنگل ملی کاستر گالاتین مونتانا رفته بود با حمله یک خرس کشته شد. پارک حیات وحش مونتانا در بیانیه‌ای اعلام کرد که رد پای یک خرس گریزلی در نزدیکی جسد این زن که روز شنبه در غرب شهر یلواستون غربی کشف شد دیده شده است. نام قربانی «امی آدامسون» 48 ساله اعلام شده که در این منطقه در حال کوهنوردی بود. گفته می شود قربانی با یک خرس گریزلی که همراه یک یا چند توله‌اش بوده مواجه شده که در حین فرار مورد حمله مرگبار خرس قرار گرفته است. به گفته مقامات حیات وحش، بخشی از جنگل ملی کاستر گالاتین در مونتانا پس از پیدا شدن جسد این زن در پی احتمال حمله خرس بسته شده است.


زنده شدن یک کرم بعد از 46 هزار سال
دانشمندان یک کرم ۴۶ هزار ساله را زنده کردند که در یخبندان سیبری زندگی می‌کرد. وقتی این کرم زنده شد، شروع به بچه‌دار شدن کرد.به گزارش واشنگتن پست، دانشمندان این کرم گرد میکروسکوپی ماده را  که به مدت 46000 سال در اعماق منجمد سیبری گرفتار شده بود کشف کردند. کرم پس از زنده شدن از طریق فرایندی به نام پارتنوژنز شروع به بچه‌دار شدن کرد که نیازی به جفت ندارد.  این کرم که متعلق به یک «گونه توصیف نشده» است هزاران سال را در نوعی خواب به نام کریپتوبیوز سپری کرده بود که می‌تواند تقریباً به‌طور نامحدود ادامه یابد، تمام فرایندهای متابولیک، از جمله «تولید، توسعه، و ترمیم» متوقف می‌شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی