سیاسی

رئیس‌جمهور 2 قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
رئیس‌جمهور در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی، قانون الحاق یک بند به تبصره ۶ قانون بودجه امسال مبنی بر معافیت واردات دارو از مالیات بر ارزش افزوده و محاسبه واردات کالاهای اساسی کشاورزی با مالیات یک درصدی را ابلاغ کرد.
به گزارش ایرنا، بر اساس این ماده واحده، مالیات بر ارزش افزوده واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی که تولید مشابه داخل نداشته باشند با نرخ صفر محاسبه شده و از این پایه مالیاتی معاف هستند.
همچنین مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی کشاورزی و دامی شامل گندم، برنج، دانه‌های روغنی، انواع روغن خام، حبوبات (شامل عدس، نخود، لوبیا و ماش)، قند، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، چای و نیز قند و شکر تولید داخل به یک درصد کاهش می‌یابد.
رئیس‌جمهور همچنین مجوز واردات خودروهای کارکرده را ابلاغ کرد. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو» را که در جلسه علنی ۲۸ خردادماه سال‌ جاری ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی تصویب و در ۱۴ تیرماه سال‌ جاری به تأیید شورای نگهبان رسیده بود، برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور ابلاغ کرد.
 

وزیر اطلاعات:
موارد مربوط به امنیت روانی را
در فضای مجازی پیگیری می‌کنیم
حجت‌الاسلام خطیب از بررسی چندین پرونده در دستگاه قضایی درباره امنیت روانی در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات پس از نشست شورای‌عالی فضای مجازی گفت:دستگاه‌های اطلاعاتی بر اساس «مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی و دستگاه‌های تنظیم در قوه‌ قضائیه» موارد مربوط به امنیت روانی را در فضای مجازی پیگیری می‌کنند. وی در پاسخ به اینکه «آیا او فضای مجازی را رصد می‌کند»، گفت:اگر رصد نکنیم که نمی‌توانیم وزیر باشیم.  وزیر اطلاعات در پاسخ به این سؤال که آیا «حاضر است نوه و فرزندش فضای مجازی را در گوشی‌های هوشمند دنبال کنند»، پاسخ داد:«در نشست با بچه‌هایش توافق شده است در شبکه‌های مربوط به داخل کشور فعالیت داشته باشند.»
 

سخنگوی وزارت امور خارجه، انفجار تروریستی در حومه دمشق را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه وقوع انفجار تروریستی در منطقه زینبیه در حومه دمشق را که در روز تاسوعا و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان بی‌گناه از جمله زنان و کودکان شد، بشدت محکوم کرد.
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی با تسلیت به دولت و ملت سوریه و خانواده‌های قربانیان یادآور شد:در شرایطی که مردم بی‌گناه سوریه از تحریم‌های ظالمانه امریکا و برخی کشورهای غربی رنج می‌برند، در سایه سکوت دردآور جامعه جهانی، گروه‌های تروریستی مورد حمایت رژیم‌صهیونیستی و امریکا مرتکب این‌گونه جنایات فجیع می‌شوند.
وی افزود:با توجه به‌ نبرد چندین ساله دولت و ملت سوریه علیه تروریسم، شایسته است جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی علاوه بر محکوم کردن هر گونه تجاوز علیه سوریه از جمله حملات تجاوزکارانه رژیم‌صهیونیستی و انفجارهای تروریستی اخیر در این کشور، برای رفع فوری تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه امریکایی و غربی علیه سوریه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور اقدام فوری ‌و مؤثر انجام دهند.
شامگاه پنجشنبه در جریان یک حمله تروریستی، انفجاری در منطقه زینبیه دمشق رخ داد که بر اثر آن۶ نفر به شهادت رسیدند و ۲۳ نفر زخمی شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی