دل‌های بزرگی که زندگی می‌بخشند

علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران که در این جلسه حضور داشت، گفت: از اولیای دمی که می‌توانستند قصاص کنند اما به جای انتقام بخشیدند و خیرین، صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف تشکر می‌کنم. خداوند در قرآن کریم فرموده قصاص حقی است برای اولیای دم اما از سوی دیگر نیز تأکید کرده‌اند لذتی که در عفو و بخشش وجود دارد در قصاص نیست. این افراد در اوج قدرت می‌توانستند قصاص کنند اما این کار را نکردند و با خدا معامله کردند.
 وی ادامه داد: اما نکته‌ای که محکومان به قصاص باید توجه کنند این است که فرصت را غنیمت شمارند و مسیر زندگی شان را به شیوه حسینی تغییر دهند. از باقی مانده عمرشان که به برکت این ایام نصیبشان شده، استفاده کنند و سعی بر جبران گذشته کنند.
 سرپرست دادسرای جنایی تهران هم گفت: این آزادی زندانیان هشتمین جلسه آزادی محکومان قصاصی است که با کمک خیرین، مسئولان قضایی مستقر در اجرای احکام و واحد صلح و سازش مستقر در دادسرا و مددکاران زندان رجایی شهربه ثمر رسید. باید بگوییم که بیشتر محکومان برسر یک اتفاق و کنترل نکردن خشم خود این حادثه و سرنوشت برایشان رقم خورد. هستند افراد دیگری که مثل آنها در زندان به سر می‌برند و تلاش‌ها برای جلب رضایت دیگر خانواده‌های قربانیان نیز در حال انجام است. 23 زندانی دیگر محکوم به قصاص داریم که برای جمع‌آوری پول دیه برای آزادی آنها نیاز به حمایت و همکاری مردم شهرمان و نیکوکاران داریم.
جستجو
آرشیو تاریخی