سودای پرتابگر وزنه ایران برای بازی‌های آسیایی هانگژو

صابری: با رکوردشکنی قهرمان می‌شوم

مهری رنجبر/ دیر، اما پرقدرت آمد. در همان اولین مسابقه‌اش چک اول را به پرتابگران وزنه آسیا زد. با رکورد 19 متر و 98 سانتیمتری و مدال نقره آسیا. فقط بدشانسی رنگ مدال طلایش را با نقره عوض کرد. پرتاب بالای 20 مترش که خطا شد، قهرمانی از دستش پرید. با این حال او انگیزه‌اش بالاست و همه فکر و ذکرش تصاحب طلای هانگژو با رکوردشکنی بازی‌ها ست.
صابری می‌خواهد طلسم بی‌مدالی پرتاب وزنه ایران در بازی‌های آسیایی را بشکند: «هیچ پرتابگر وزنه ایران، تا به حال در بازی‌های آسیایی مدال نگرفته و من می‌خواهم در هانگژو طلسم‌شکنی کنم. آن هم با رکوردشکنی بازی‌ها و مدال طلا. من مشکلی برای پرتاب بالای 20 متر ندارم و حتی بعد از جام امام رضا(ع) در رکوردگیری تیم عراق پرتاب 20 متر و 22 سانتیمتری داشتم. البته هدف من شکستن رکورد پرتاب وزنه بازی‌هاست. این کار نشدنی نیست و برنامه‌ام را برای آن گذاشته‌ام. برای این اتفاق مهم روی ذهنم زیاد کار کرده‌ام. چرا که به نظرم 50 درصد کار در پرتاب وزنه ذهنی است.»
پرتابگر وزنه ایرانی دوری‌اش از دایره پرتاب، با مصدومیت مچ دستش استارت خورد، 3 سالی بیرون ماند و بعد هم با سربازی، فراق از پرتاب وزنه 5 ساله شد. او اما دوری‌اش با نایب قهرمانی آسیا را در تایلند جبران کرد: «من با برگشت به دوومیدانی، با مربی‌ام برنامه‌ریزی دوساله‌ای برای قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی داشتم. البته برنامه‌مان برای طلای آسیا بود، اگر پرتاب آخرم که بالای 20 متر بود، خطا نمی‌شد حالا نتیجه جور دیگری بود.» نایب قهرمان آسیا، حالا برای بازی‌های آسیایی تمرین می‌کند: «من از حالا برای بازی‌های آسیایی تمرین می‌کنم. فکر می‌کنم بالای 20 متر و 57 سانتیمتر پرتاب کنم، شک نکنید طلا را می‌گیرم. البته رقبای خوبی دارم. پرتابگر هندی که با 20 متر و 75 سانتیمتررکورددار بازی‌های آسیایی است، در قهرمانی آسیا 20 متر و 23 سانتیمتر انداخت، پرتابگر قزاقستان هم 19 متر و 80 انداخت که من او را گرفتم. محمد طلوع پرتابگر عربستانی نفر چهارم آسیا هم هست. اما شک نکنید با برنامه‌ام همه آنها را در هانگژو می‌گیرم و طلایی می‌شوم. به شرطی که فدراسیون مرا بابت اردو، ماساژور و مکمل حمایت کند.»
جستجو
آرشیو تاریخی