حاشیه‌هایی که امان والیبال را بریده‌اند

مهری رنجبر/ حاشیه‌ها دست ازسر والیبال، برنمی دارد. خبرهایی که این روزها سوژه داغ رسانه‌ها شده. روزهایی که همه فکر و ذکر تیم‌های والیبال دنیا، بلیت المپیک پاریس است، اما ایرانی‌ها در تلاطم حاشیه گرفتارشده‌اند. حاشیه‌هایی که در سال پر ترافیک و حساس، بدجورهمه را بهم ریخته است. قصه از لیگ ملت‌ها شروع شد و ناکامی تیم ملی والیبال در آن. میدانی که تیم ایران با بهروزعطایی و دستیارانش با سال قبل فرق داشت. اگر تیم ملی والیبال دوره قبل با کادر تمام ایرانی و بازیکنان جدید درخشید و به دور نهایی رسید، اما امسال به جای تکرار نتایج خوبش، عقبگرد داشت. صعود به دور نهایی که پیشکش، دو پیروزی و بازی‌های نه چندان دلچسب همه عملکرد تیم بود و یک لشکر مصدوم. شاید شیطنت امریکایی‌ها برای عدم صدور ویزای سرمربی و امین اسماعیل‌نژاد ستاره ملی‌پوش ایران، برای هفته سوم لیگ ملت‌ها، همراهی فدراسیون جهانی برای عدم محاسبه برد و باخت‌های ایران و رقبایش در رنکینگ جدید، به داد تیم ملی رسید و زهر انتقادات را هم کمتر کرد. کمتر کرد تا بهروزعطایی به رغم همه نارضایتی‌ها از عملکرد خودش و دستیارانش، با حمایت تمام قد از آنها در جلسه کمیته فنی گفت: «از گروه کاری‌ام راضی هستم.»
اعضای کمیته فنی بعداز اتفاقات نگران کننده، اول هفته را با بررسی عملکرد تیم ملی در لیگ ملت‌ها شروع کردند. بحث به دستیاران بهروز عطایی هم رسید و نارضایتی از کار آنها. با اینکه حرف اعضا تغییر کادر فنی بود، اما این بار سرمربی تیم ملی با فرصت طلبی تمام، لیست بازیکنان دعوت شده به اردو را به روابط عمومی داد، با همان دستیاران قبلی. انتشار خبر همان و اعتراض اعضای کمیته فنی همان. وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون والیبال در مصاحبه‌اش با سایت فدراسیون و خبرتغییر کادر فنی در روزهای آینده آب پاکی را روی دست سرمربی ریخت. خیلی‌ها استعفای محمود افشار دوست مربی تیم ملی را اولین واکنش به این قضیه دانستند. ناصر میرفخرایی یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون با تأیید این مسأله می‌گوید: «اعضای کمیته فنی از عملکرد تیم و کادر فنی راضی نبودند. اما با تغییر شرایط محمود افشار دوست استعفا داد. قرار شد اردوی تیم ملی برای قهرمانی آسیا شروع شود و کم کم به عطایی بگویند دستیارانش را تغییر دهد. به هرحال زمان زیادی تا قهرمانی آسیا نداریم که فرصت برای تغییر سرمربی هم باشد. حالا هم هرکسی بیاید شاید نتیجه تیم ملی در قهرمانی آسیای ارومیه فرقی نکند.»
همه حاشیه‌های ریز و درشتی که دور والیبال را گرفته، کار را برای تیم ملی سخت کرده است. تیم ملی از امروز کار را برای قهرمانی آسیا در سالن فدراسیون استارت می‌زند.
جستجو
آرشیو تاریخی