چهره‌خبر

ایرنا/ قطعه اول آزادراه شـــــــــــــــــهید شوشتری امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
علیرضا زاکانی، شهردار تهران گفت: اکنون در شهر تهران چهار مجموعه بزرگ مقیاس شامل یک آزادراه، دو بزرگراه و چهار کیلومتر مسیر کنار بزرگراه‌ها را در دست ساخت داریم؛ آزادراه شهید شوشتری بیش از ۱۶ کیلومتر است که قطعه اول آن ۹.۲ کیلومتر بوده و امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد.


تسنیم/ تغییر ساعت کاری، ترافیک پایتخت را نصف کرد.
ســـــــــــــــرهنگ احسان مؤمنی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: قبل از اجرای این طرح با توجه به شروع کار مراکز اداری از ساعت 7 به بعد، ترافیک در شهر تهران از ساعت 6:30 شروع می‌شد که این ترافیک تقریباً تا ساعت 9 صبح ادامه داشت. اما با شناور شدن ساعات کار ادارات وضعیت ترافیکی شهر تهران بهتر شد.
 

ایسنا/ سرعت‌گیرها و المان‌های مازاد پایتخت شناسایی و جمع‌آوری می‌شوند.
مهدی گلشنی، مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران درخصوص زمانبندی اجرای این کار گفت:  این مهم را تحت عنوان پروژه «حذف المان‌های مازاد ترافیکی» برای سال ۱۴۰۲ تعریف کردیم که تا پایان سال اجرا می‌شود.
 

میراث‌آریا/ چادر یک‌هزار و 600 متری خیمه حسینیه تاریخی نطنز برافراشته شد.
حسین یزدانمهر، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نطنز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین حسینیه‌های باغ شهر تاریخی نطنز، حسینیه ارشاد علیای نطنز است که با قدمتی بیش از ۱۶۰ سال همه‌ ساله در دهه اول محرم با همکاری هیأت‌های مذهبی و مردم محلی چادر زیبای آن به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع بر فراز صحن اصلی آن نصب می‌شود.
 
 
ایلنا/ طرح پرونده ماسوله برای ثبت جهانی آماده است.
ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی گیلان اظهار داشت: پرونده ثبت جهانی ماسوله تکمیل است و مشکلی ندارد و در شهریورماه سال‌جاری در اجلاس یونسکو مطرح خواهد شد.
 

فارس/ کارخانه زباله‌سوز رشت از اعتبارات صندوق توسعه ملی ساخته می‌شود.
رحیم شوقی، شهردار رشت با بیان اینکه الگوی مدیریت پسماند شهرداری رشت مشخص شده است، گفت: به‌منظور تسریع بخشیدن در عملیات احداث زباله‌سوز رشت از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده می‌کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی