یک نقره و 3 برنز در اپیزود دوم کاراته قهرمانی آسیا

طلای عسگری در آخرین لحظات رنگ باخت!

فائزه زمانی/ دومین روز مسابقات کاراته قهرمانی آسیا برای ایران چندان خوش‌یمن نبود؛ از طلای بهمن عسگری که در آخرین دقایق به نقره رنگ باخت تا انتقام عربستانی‌ها از گنج‌زاده، همه و همه دست به دست هم داد تا دومین روز به دلچسبی روز اول نباشد. در حالی که بهمن عسگری، ملی‌پوش وزن منفی 75 کیلوگرم کشورمان تنها فینالیست دومین روز این مسابقات بود، تاتامی مالزی هم به او روی خوش نشان نداد تا دور ناکامی‌هایش بعد از جا ماندن از المپیک 2020 توکیو همچنان ادامه داشته باشد. ملی‌پوش کشورمان با 3 برد راهی فینال شد اما در دیدار نهایی، در حالی که بازی 2-2 بود و عسگری به خاطر گرفتن اولین امتیاز برنده بود، غفلت در لحظات پایانی کار دستش داد تا طلا را با نقره عوض کند.
در یک فینال حساس و جنجالی که از قبل همه انتظارش را می‌کشیدند، طارق حمدی عربستانی، کومیته را طوفانی شروع کرد و اولین امتیاز را گرفت، در ادامه هم به مبارزه سفت و سخت خود ادامه داد، اما در طرف دیگر میدان هم گنج‌زاده پا پس نکشید و بالاخره نتیجه 5-1، به تساوی 6-6 رسید اما دیگر دیر شده بود، حمدی به خاطر قانون سنشو و گرفتن اولین امتیاز بازی، برنده این فینال بود.از سویی، ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان تیم ملی در اتفاقی عجیب مقابل چین تایپه شکست خورد تا پایش به سکوی قهرمانی آسیا نرسد.
پوریا اقدسی جوان ملی‌پوش وزن منفی 60 کیلوگرم هم دیگر ناکام دیروز بود و با شکست مقابل کاراته‌کای اردنی خیلی زود با تاتامی مالزی خداحافظی کرد. سارا بهمنیار المپین وزن منفی 50 کیلوگرم هم در حالی که از امیدهای تیم ملی برای کسب طلای خوشرنگ آسیا بود، بعد از شکست نماینده سریلانکا و برد قاطع مقابل ژاپن، زورش به قزاقستان نرسید تا با شکست قاطع کاراته‌کای عربستانی در رده‌بندی، برنز را بر گردن بیاویزد.
فاطمه سعادتی کاراته‌کای وزن منفی 55 کیلوگرم هم طوفانی شروع کرد. او 8-1 ازبکستان را درهم کوبید، 9-3 هنگ‌کنگ را شکست داد و در سومین دیدار هم با رأی داوران به نیمه نهایی راه یافت، اما در این مرحله مقابل کاراته‌کای چین تایپه حرفی برای گفتن نداشت تا راهی رپه شارژ شود، در رده‌بندی اما نماینده اندونزی را 4-3 شکست داد تا به برنز بسنده کند.
مبینا حیدری کاراته‌کای وزن منفی 68 کیلوگرم هم با باخت مقابل نماینده ویتنام از دور رقابت‌ها کنار رفت تا او هم در عین ناباوری، دیگر ناکام این مسابقات باشد. با اتمام مسابقات دیروز پرونده کاراته‌کاهای تیم ملی در بخش انفرادی بسته شد. حالا رسیدیم به بخش شیرین‌تر ماجرا؛ کومیته تیمی. جنگ اصلی برای طلای کومیته تیمی امروز در تایلند به راه می‌افتد، تیم ملی کومیته مردان مدافع عنوان قهرمانی و همچنین تیم ملی کومیته زنان از عنوان‌داران آسیا، امروز برای طلای کومیته تیمی، تاتامی مالزی را به خاک و خون خواهند کشید. همچنین تیم‌های ملی کاتای زنان و مردان هم شانس خود را برای ایستادن روی سکوی آسیا امتحان خواهند کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی