طنین موسیقی ایرانی در کنسرت‌های جهانی

تعدادی از هنرمندان موسیقی ایرانی و پاپ بزودی تور کنسرت‌های خارجی خود را آغاز و با مخاطبان خود در خارج از کشور دیدار خواهند کرد.
به گزارش ایسنا، طی روزها و ماه‌های آینده هنرمندان و خوانندگانی از جمله علیرضا قربانی، همایون شجریان، مجید درخشانی، وحید تاج، رضا بهرام، سهراب پاکزاد، علی یاسینی و امید حاجیلی در اروپا و کانادا کنسرت برگزار می‌کنند.
علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی بعد از برگزاری کنسرت‌های موفق «با من بخوان» در تهران و دیگر شهرهای کشور، آبان ماه سال‌جاری به کانادا و سپس به اروپا و استرالیا خواهد رفت.بر این اساس، گروه «ماه» به سرپرستی مجید درخشانی و خوانندگی وحید تاج، تور کنسرت اروپایی خود را با عنوان «به یاد استاد» از ۶ تا ۱۵ مردادماه در شهرهای لوبک، هایدلبرگ، زاربروکن، کایزرسلاترن، فرانکفورت، و کلن آلمان، کپنهاگ دانمارک و کشور لوکزامبورگ به صحنه خواهند برد.دیگر اعضای این گروه مهرداد ناصحی (نوازنده کمانچه)، امین گلستانی (نوازنده عود)، جمشید صفرزاده و مصطفی نریمانی (نوازندگان دف و دایره) خواهند بود که در این اجرا مجید درخشانی و وحید تاج را همراهی خواهند کرد. تاج و درخشانی پیش از این هم همکاری‌های موفقی با یکدیگر داشتند و اجراهایی را در شهرهایی مختلف ایران هم روی صحنه برده‌اند.
همایون شجریان نیز قرار است شهریور امسال در چند کشور روی صحنه برود. او از ۸ تا 17 شهریورماه سال‌جاری در استانبول ترکیه، آمستردام هلند، فرانکفورت و برلین آلمان روی صحنه می‌رود.اما هنرمندان پاپ نیز طی روزهای آینده با ایرانیان خارج از کشور دیدار خواهند داشت و بر اساس این گزارش، علی یاسینی ۲۰ مردادماه در تورنتو، سهراب پاکزاد چهارم شهریورماه در ونکوور کانادا، رضا بهرام۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۸ شهریورماه در شهرهای تورنتو، ونکوور، کلگری و مونترال کانادا و امید حاجیلی ۱۰ و ۱۲ آذرماه در تورنتو و ونکوور کانادا، روی صحنه می‌روند.بی‌تردید اجرای کنسرت‌های خوانندگان ایرانی در خارج از کشور نشان از پویایی و سرزندگی این شاخه از هنر دارد و گویای آن است که فعالیت گروه‌های موسیقی چه در داخل و چه در خارج از کشور بیش از پیش جدی گرفته می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی