سهراب سپهری گران‌ترین هنرمند حراج تهران شد

هفدهمین حراج تهران روز جمعه ۳۰ تیرماه با ارائه و حراج ۱۱۰ اثر از هنرمندان به کار خود پایان داد.
به گزارش ایرنا، رویداد «حراج تهران» از سال ۱۳۹۱ هر ساله در دو نوبت؛ تابستان ویژه هنر معاصر و زمستان ویژه هنر مدرن ایران برگزار می‌شود که زمستان سال گذشته این رویداد برگزار نشد و تیرماه امسال هفدهمین حراج تهران ویژه «هنر مدرن و معاصر» با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
این رویداد هنری از ۲۸ تا ۳۰ تیرماه در هتل پارسیان آزادی برگزار شد که ۲۸ تا ۲۹ تیر از ساعت ۱۱ تا ۲۱ به بخش نمایش آثار و ۳۰ تیرماه ساعت ۱۸ به برگزاری حراج اختصاص داشت.
در این دوره آثار هنرمندانی همچون آیدین آغداشلو، هوشنگ پزشک‌نیا، فرح ابوالقاسم، منیر(شاهرودی) فرمانفرماییان، فریده لاشایی، سهراب سپهری، محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای، حسین زنده‌رودی و... در ۳۰ تیرماه چکش خورد.
در این دوره، ۲ اثر از سهراب سپهری در مجموع با بیشینه ۳۳ میلیارد تومان ارائه شده که گران‌ترین آثار این رویداد هستند؛ یکی از آثار ارائه شده از سپهری (۱۳۵۹ – ۱۳۰۷)، اثری «بدون عنوان» متعلق به حدود دهه ۱۳۴۰ با کمینه ۱۷ میلیارد و بیشینه ۱۹ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شد.
تابلو نقاشی‌خط «اندام» اثر حسین زنده‌رودی (متولد ۱۳۱۶)، متعلق به سال ۱۳۵۱، با کمینه ۱۱ میلیارد و بیشینه ۱۳ میلیارد تومان ارائه شد.
در هفدهمین حراج تهران، ۲ عکس از آثار سعید صادقی و امیرعلی جوادیان با موضوع هشت سال دفاع مقدس ارائه شد.عکس «هیچکس ما را نشناخت (اعزام نیرو به جبهه- تهران)» اثر سعید صادقی (متولد ۱۳۳۲) متعلق به سال ۱۳۶۴ با کمینه ۱۵۰ میلیون و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان ارائه شد.همچنین عکس «عملیات بیت‌المقدس (روز فتح خرمشهر)» اثر امیرعلی جوادیان (متولد ۱۳۳۶) متعلق به سال ۱۳۶۱ با کمینه ۱۲۰ میلیون و بیشینه ۱۶۰ میلیون تومان در هفدهمین حراج تهران ارائه شد.تقویت بازار داخلی هنر که زمینه و بستر اصلی بازار جهانی است، از اهداف اصلی حراج تهران است. همکاری گسترده این مجموعه با گالری‌ها و مجموعه‌داران، می‌تواند مطمئن‌ترین و درست‌ترین راه انتخاب آثار هنری، از جمله نقاشی، مجسمه یا عکس را تضمین کند.
جستجو
آرشیو تاریخی