دریافت‌کننده والیبال جوانان مدعی است هنوز والیبال حرفی برای گفتن دارد

دانش‌دوست: جانانه جنگیدیم

مهری رنجبر/ احسان دانش‌دوست یکی از بازیکنان جوان و با استعدادی است که عملکرد درخشان و رزومه پربارش کمتر به چشم آمده است. اهالی والیبال نمی‌توانند به راحتی مسابقات والیبال نوجوانان جهان را فراموش کنند، چراکه در بازی نخست آن مسابقات، ایران به مصاف ایتالیا رفت و در شرایطی که روند بازی چندان خوب پیش نمی‌رفت، احسان دانش‌دوست به میدان آمد و توانست با عملکرد خیره‌کننده‌اش ورق را به سود ایران برگرداند. در آن بازی‌ها ایران به روند خوب خود ادامه داد و در نهایت به مدال طلای جهان هم رسید.
دریافت‌کننده والیبال ایران، فصل گذشته در ترکیب تیم هراز درخشش چشمگیری داشت و بارها با ورودش به زمین توانست روند بازی را به سود تیم خودش کند. عملکردش به قدری در فصل گذشته درخشان بود که کادر فنی تیم ملی نتوانست به راحتی چشم روی او ببندد و در هفته سوم لیگ ملت‌ها این فرصت به دانش‌دوست رسید تا با پیراهن تیم ملی بدرخشد.
او درباره ناکامی تیم ملی در هفته سوم لیگ ملت‌ها می‌گوید:همه می‌دانند متأسفانه سرمربی و آنالیزور تیم، هفته سوم کنار سایر بازیکنان حضور نداشتند. این اتفاق کار را برای تیم ایران سخت کرد. ضمن اینکه در بازی سوم هفته سوم هم نفراتی همچون حاجی‌پور، شریفی و کریمی مصدوم شدند. اواخر ست چهارم بازی آخر مقابل کوبا هم موسوی از ناحیه انگشت مصدوم شد.
دریافت‌کننده قدرتی معتقد است ملی‌پوشان شرمنده مردم هستند:«با همه محدودیت‌ها و سختی‌ها، بازیکنان جانانه جنگیدند، اما نشد که برنده باشیم. ما شرمنده مردم شدیم، آنها ما را خیلی حمایت کردند، اما بدانند بازیکنان هم کم نگذاشتند.»
 دانش‌دوست امیدواراست در مسابقات بعدی جبران کنند:«دنیا به آخر نرسیده و کار برای والیبال ایران تمام نشده است. ما مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک را در پیش داریم. موفقیت در هر مسابقه می‌تواند والیبال ایران را یک گام به هدفش یعنی حضوردر المپیک نزدیک کند.»
او درباره انتقاداتی که این روزها از تیم ملی و کادر فنی می‌شود، عنوان کرد:«من اغلب صحبت‌ها را شنیدم. می‌دانم اکثر نفراتی که اظهارنظر می‌کنند دلشان برای والیبال می‌سوزد و می‌خواهند ولیبال یک بار دیگر جایگاه اصلی‌اش را پیدا کند. به هر حال کادر فنی هم گفت نتایج تیم ملی در لیگ ملت‌ها ایده‌آل نبود. مهم این است که مربیان تیم ملی هم خودشان شرایط را درک کرده و نقاط ضعف و قوت را بهتر ببینند.»
دانش‌دوست با بیان اینکه قهرمانی تیم جوانان در رقابت‌های جهانی نشان داد والیبال ایران حرفی برای گفتن دارد، گفت:« کادر و ستاره‌های ایرانی نشان دادند والیبال ایران هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر در تیم بزرگسالان نتایج خوبی رقم نخورده، تنها یک اتفاق است. من خودم این عنوان را قبلاً هم تجربه کرده بودم و می‌دانم این قهرمانی چقدر شیرین است. این قهرمانی را به جامعه والیبال تبریک می‌گویم و امیدوارم یک‌بار دیگر نگاه‌ها به سمت این رشته جذاب چرخیده باشد.»
جستجو
آرشیو تاریخی