کمال تبریزی دبیر نخستین جشنواره فیلم اقوام ایرانی:

جشنواره می‌تواند نقش بسزایی در اتحاد و یکپارچگی اقوام داشته باشد

ایرنا/ همزمان با رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، کمال تبریزی دبیر این رویداد گفت: جشنواره اقوام برای همبستگی است و باید سرشار از هویت مردمی و ادامه‌دار باشد.
در این مراسم که صبح روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه با حضور جمعی از هنرمندان در سالن زنده‌یاد سیف‌الله‌داد خانه سینما برگزار شد، دبیر این جشنواره سینمایی بیان کرد: دلیل‌ پذیرش دبیری این جشنواره شهر تبریز است که خودم را مدیون آن می‌دانم و دوست دارم قبل از بازنشستگی، فیلمی در این شهر بسازم. معتقدم این جشنواره می‌تواند نقش بسزایی در اتحاد و یکپارچگی اقوام ما داشته باشد و برای شروع به نظرم کار درستی است و امیدوارم این جشنواره ماندگار باشد و از نهادهایی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهم که به این مهم یاری رسانند.
پس از آن مرضیه برومند رئیس خانه سینما اظهار داشت: کمتر کشوری در جهان هست که این همه تنوع قومیت و جغرافیا داشته‌ باشد و باید قدر آن را دانست. اینها ثروت ملی ما است که باید قدرش را بدانیم و به آن ببالیم.
وی افزود: همه مؤلفه‌های فرهنگ اقوام عناصری است که قبلاً فیلمسازان مستقلی به آن پرداخته‌اند اما آنقدر مهم هستند که باید به صورت حرفه‌ای همانند این رویداد مورد توجه قرار گیرند.
در ادامه، فرهاد قائمیان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: کمال تبریزی همیشه پیش‌قدم ارتقای فرهنگ ایران زمین بوده‌است. ما یک ملتیم و در این روزها که فشار تجزیه قومیت‌ها وجود دارد این اقدام ستودنی است.علی‌اصغر شعردوست زبانشناس و پژوهشگر دیگر سخنور این مراسم بود که برگزاری این جشنواره را موضوعی مهم و قابل تقدیر دانست. پس از آن از پوستر این رویداد رونمایی شد.
نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، آبان ماه ۱۴۰۲ به دبیری کمال تبریزی نویسنده و کارگردان در شهر تبریز برگزار خواهد شد. این جشنواره که توسط مؤسسه فرهنگی هنری فصل هنر برگزار خواهد شد، می‌کوشد در اقدامی ابتکاری جایگاه اقوام از فرهنگ، هنر، گردشگری، زیست‌بوم، گویش‌های محلی، آیین‌ها، فولکلور و… را در سینمای ایران در معرض نمایش بگذارد.
جستجو
آرشیو تاریخی