مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران خبر داد

تهران سیاهپوش عزای حسینی می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از سیاه پوش شدن و آماده‌سازی پایتخت با همکاری هیأت‌های عزاداری و عاشقان سیدالشهدا برای برگزاری سوگواری ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد و گفت: رویکرد این سازمان برای محرم امسال، مردم‌محور بوده و سعی ما بر این است تا مراسم سیاهپوشان با مشارکت هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی و عاشقان حسینی برگزار شود. بر همین اساس اقلام فرهنگی و پرچم‌های عزاداری حسینی توسط سازمان در اختیار مساجد و هیأت‌های مذهبی و عزاداری قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، رضا صیادی با بیان اینکه سازمان زیباسازی از ماه‌های گذشته درصدد برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی با محوریت ماه محرم در شهر تهران بود، افزود: اکران‌های فرهنگی ماه محرم با 2 رویکرد «نگارخانه عاشورایی تهران» و «کتیبه‌های خطی اشعار عاشورایی» در فضای شهری پایتخت انجام شده که در اکران‌های نگارخانه عاشورایی عناصر مرتبط با فرهنگ عاشورا و محرم به نمایش گذاشته می‌شود.
وی افزود: با اهتزاز ۴۵۰ ابَرپرچم، ۵۰۰ هزار متر ریسه مشکی، ۵۰ هزار کتیبه سیاه و ۲۰۰ هزار پرچم طرح‌دار و بزرگراهی، پایتخت سیاهپوش عزای حسینی شده است.مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به برپایی خیمه عاشورایی در میدان هفت تیر، از رونمایی 2 اثر حجمی مرغ تیغه علامت و اسب ذوالجناح و جانمایی اثر عصر عاشورا در این میدان خبر داد.
جستجو
آرشیو تاریخی