در 173 روز اخیر صورت گرفت

هر شب هفت کنسرت

یک هزار و ۱۲۸ سانس کنسرت طی ۱۷۳ روز اخیر، آماری است که تحلیل آن، نتایج مثبت و بسیار خوبی را در صنعت موسیقی کشور نشان می‌دهد.
به گزارش ایرنا، کنسرت، یکی از پیشران‌های نشاط اجتماعی در هر جامعه‌ای است. مقوله‌ای که دهه‌هاست، مفهوم و اعتبار خود را از این مرحله فراتر نهاده و به ابزاری در جهت گردشگری و حتی توریسم تبدیل شده است؛ سالانه، شهروندان بسیاری برای تماشای کنسرت خواننده مورد علاقه خود، به شهرهای اطراف و کشورهای دیگر سفر می‌کنند.
در ایران، به‌دلیل تکثر خوانندگان در سبک‌های مختلف، بازار کنسرت حسابی داغ است. آن‌قدر داغ که هیچ خواننده‌ای نمی‌تواند بازار خود را برای چند ماه آینده، تضمینی ببیند. به‌عبارتی، وقتی یک خواننده‌ای، امروز تمام بلیت‌های اجرای خود را فروخت، نمی‌تواند تضمینی برای ثابت نگه‌داشتن مخاطبان خود برای اجراهای ماه‌های بعدی خود داشته باشد همچنان‌که در این فرایند، با خوانندگان بعضاً نوظهوری مواجه هستیم که تمام بلیت‌های خود را در چند دقیقه به فروش رسانده و مارکت را به نفع خود تغییر می‌دهند.
مقوله کنسرت در سال ۱۴۰۱، در چهار ماه ابتدایی پرنفس بود و در پاییز، کاملاً راکد شد و در نیمه دوم زمستان توانست اعاده‌حیثیت کرده و آمارهای خوبی را ثبت کند.بر اساس آمار، از ۶ بهمن لغایت ۱۸ فروردین که آغاز ایام شهادت امام علی(ع) بود، ۵۳۰ کنسرت و در اردیبهشت‌، خرداد و تیرماه 598 کنسرت در تهران و شهرستان‌ها برگزار شد. به تعبیر دیگر از بهمن ماه تا امروز با احتساب ایام شهادت، به طور متوسط هر شب، بیش از ۷ کنسرت در ایران برگزار شده است.
 رکورددارهای فروش بلیت برای کنسرت اولی‌ها
آرمین، یک رکوردشکنی کرد و موفق شد در ۱۵ دقیقه فروش بیش از ۲ هزار بلیت را به ثبت برساند. مجید رضوی نیز در نیم‌ساعت بلیت‌های ۱۶۱ سانس از اجراهایش را به فروش رساند و کماکان رکورددار تعداد اجرا در تهران و شهرستان است. محسن یگانه هم با یک بازگشت رؤیایی توانست همه بلیت‌های خود را در کمتر از ۴۰ دقیقه به فروش برساند. حامیم، در کمتر از ۹۰ دقیقه همه بلیت‌های کنسرتش فروخته شد. علی یاسینی هم در کمتر از ۱ ساعت اجراهایش سولدات شد.دور جدید کنسرت‌ها، با پایان یافتن ماه صفر و از اواخر شهریور آغاز می‌شود. در دور جدید، علاوه بر حضور خوانندگانی که تا امروز به روی صحنه بودند، بیش از ۱۰ خواننده جدید رونمایی می‌شوند که پارادایم کنسرت‌ها را فشرده‌تر و رقابت را تنگ‌تر می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی