وزش باد و گرد و خاک در برخی استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در استان‌های شمالی و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد.
به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان اظهار داشت: امروز سه‌شنبه ۲۷ تیر بارش در سواحل دریای خزر، اردبیل و به‌صورت پراکنده در خراسان‌شمالی و گلستان ادامه خواهد داشت. به گفته وی وضع هوا فردا چهارشنبه برای سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان‌غربی و پنجشنبه ۲۹ تیر در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان گفت: امروز و فردا دریای خزر و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.
تیرماه، یک درجه گرمتر از 30 سال گذشته
بررسی آماری ثبت دما در ایستگاه‌های هواشناسی کشور نشان می‌دهد تا امروز 26 تیرماه میانگین دمای کشور در مقایسه با میانگین بلندمدت، یک درجه گرمتر بوده است. «احد وظیفه» رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور به «ایران» گفت: در هفت روز گذشته میانگین دما در کل کشور 30.5 درجه سانتیگراد بوده که نسبت به مدت مشابه بلندمدت که 29.8 درجه بوده، 7 دهم درجه گرمتر شده است. میانگین دما در 26 روزی که از تیرماه امسال گذشته، در کل کشور 30.1 درجه بوده است. این دما در مقایسه با دمای میانگین سی سال گذشته که 29.1 درجه بوده، نشان می‌دهد هوا یک درجه گرمتر شده است که البته علت آن به تغییرات اقلیمی بازمی‌گردد.

جستجو
آرشیو تاریخی