از رنگ‌ها‌تا‌قمقمه‌آب و بند‌نگهدارنده‌گوشی

لباس‌ها و لوازمی که در‌گرمـــــــای تابسـتان کاربـردی‌ترند

لباس‌ برای تابستان 2023 دو روند قوی و متضاد را در پیش گرفته است؛ از یک سو برخی طراحان برای تابستان امسال روی موجی از سرزندگی و بی‌دقتی در ترکیب رنگ‌های شاد متمرکز شده‌اند و از سوی دیگر برخی سراغ رنگ‌های مشکی و تیره رفته‌اند. به گفته کارشناسان مد، دو فضا برای روزهای زیبای تابستانی در عرصه مد وجود دارد. دو شیوه جدید برای نزدیک شدن به رنگ‌های تابستانی؛ یکی متانت و سختگیری در بازگشت به رنگ‌های بژ، خاکستری، کرم، طوسی و سفید و دیگری رنگ‌های تیره و حتی تأکید بر رنگ سیاه. در کنار این دو شیوه، رنگ‌های ترند تابستان 1402 هم پشت ویترین‌ها خودنمایی می‌کنند: زرد موزی، نارنجی، قرمز، صورتی تند، بنفش، فیروزه‌ای و سبز.پس اگر احساس می‌کنید که رنگ‌های ترند امسال برای شما مناسب نیست، نگران نباشید. امسال ترند تابستانی، سنگینی و متانت را نیز در کانون توجه قرار داده است. می‌توانید با انتخاب درست رنگ‌ها در ترکیب لباس‌های خود، حتی اگر تیره باشند، به پوشش‌تان جلوه دهید. کارشناسان توصیه می‌کنند با کمی افراط در انتخاب رنگ‌ اکسسوری‌های کوچک، به این روند نگاهی مثبت داشته باشید.

راضیه خوئینی
روزنامه‌نگار

رنگ‌های مورد علاقه‌تان را
امتحان کنید
علاوه بر رنگ مشکی که همیشه روی مد است، یاسی، صورتی آب‌نباتی، لیمویی و قرمز نیز از رنگ‌های تابستان 2023 هستند که می‌توانند کمد لباس شما را با انفجار بصری خود درخشان کنند. طراحان لباس برای ایجاد قطعاتی با سایه‌های بسیار متمایز تلاش بسیاری کرده‌اند تا امسال با رنگ‌هایی خاص و شاد، روحیه و نشاط عمومی را بالا ببرند. قطعاً رنگ روشن بتدریج جایگاه خود را بازمی‌یابد. بنابراین رنگ‌هایی را خواهیم دید که فکر می‌کردیم فراموش شده‌اند. حتی ترکیبی از سایه‌های مخالف در لباس‌های مد روز، دیده می‌شود.
افراد بالای 60 سال با پوشیدن لباس‌های رنگی چیزی را از دست نخواهند داد. آنها حتی در سن 50 یا 60 سالگی می‌توانند شروعی پرانرژی و پررنگ در میهمانی‌ها و نزد افراد خانواده داشته باشند. درباره افراد خیلی جوان هم رنگ‌ها می‌توانند نشانی از شور و نشاط باشند.
قطعاً دریافته‌اید که برخی از رنگ‌ها بیش از بقیه به شما می‌آیند و برخی کمتر، اما با مدل‌های تابستانی، شما با هر رنگی ایده‌آل به نظر می‌رسید. پس با مهربانی به سراغ رنگ‌ها بروید و هر رنگی را امتحان کنید؛ مثلاً رنگ صورتی، چرا که به همه می‌آید، اما رنگ سبز شاید مانند صورتی نباشد و درخشش خوبی برای همه ایجاد نکند؛ اما به افرادی که دارای پوست‌های کدر یا برنزه‌تر هستند توصیه می‌شود. امروزه رنگ‌ها و جنس‌ها گاهی به خاطر معانی و نمادهایی که منتقل می‌کنند، انتخاب می‌شوند. به عنوان مثال، صورتی رنگ احساسات و عشق است، قرمز شور و اشتیاق و گاهی خطر، زرد نشان انرژی و سبز رنگ شانس، البته به باور برخی از مردم.
رنگ لباس‌ها همچنین می‌تواند دارای تأثیرات درمانی و اجتماعی باشد، حتی می‌تواند منجر به مکالمه‌ای سریع‌تر با دیگران شود. به عقیده برخی کارشناسان، نسل‌ها به گونه‌ای متفاوت تکامل می‌یابند. نسل‌های قدیمی‌تر رنگدانه‌هایی با رنگ واقعی و ملایم و اجناسی از مواد طبیعی مانند کتان یا پشم را می‌پسندند. این در حالی است که نسل جوان از مواد مصنوعی مانند پلی‌استر یا نایلون لذت می‌برد. زیرا این نسل عاشق پیکسل‌های صفحه‌نمایش با نورهای پس زمینه است و جذب رنگ‌های روشن می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی