نوجوانان هندبال، تمرینات جهانی را از سرمی‌گیرند

خیز بلند نایب قهرمان آسیا برای کسب قهرمانی جهان

مهری رنجبر/ هندبالیست‌های نوجوان برای قهرمانی جهان، فردا تمرین را درسالن فدراسیون از سرمی‌گیرند. مجید رحیمی‌زاده که خیلی‌ها از تیمش حتی برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر آسیا ناامید بودند، حالا با یک تیر دو نشان زده، هم با صعود به مرحله نیمه نهایی سهمیه قهرمانی جهان را بعد از 19 سال گرفت و هم نایب قهرمان آسیا شد.
ماهان دولتخواه، امیرعباس زارعی، مهرشاد دانشی، امیرحسین مسعودنیا، مهدی دارینی، صابر حیدری، مهدی مرادی، ایلیا گلی، امیرحسین کرمی، احمد آرام، علی حیدریان، امیرحسین وفایی‌نژاد، حسین حیدریان، روح‌الله عادل خانی، شایان فرشته‌نژاد، علی امیریوسفی، امیرمحمد پورقاسمی و محمدحسن خادمی سرمربی تیم نوجوانان هندبال، بازیکنانی هستند که از فردا برای 5 روز در تهران تمرین می‌کنند و اول مرداد برای دو بازی تدارکاتی شال و کلاه می‌کنند تا به گرجستان برسند و دو بازی تدارکاتی با تیم گرجستانی انجام دهند. تیمی که از اروپا سهمیه قهرمانی جهان را گرفته است.
رحیمی‌زاده قرعه تیمش در قهرمانی جهان را سخت می‌داند: «تیمم گروه سختی در قهرمانی جهان دارد. سوئد قهرمان اروپا، تیم جزایر فارو و برونئی، تیم چهارم آفریقا، رقبای ما در دور مقدماتی قهرمانی جهان هستند. شاید جزایر فارو و برونئی مثل سوئد پرآوازه نباشند، اما وقتی جزایر فارو، سوئد و دانمارک را در بازی دوستانه برده، پس نمی‌تواند رقیب راحتی باشد. یا برونئی با اینکه تیم چهارم آفریقاست، اما بازیکنان آفریقایی همیشه از نظر بدنی خیلی خوب هستند و در مجموع حریف آسانی وجود ندارد. امیدوارم تیمم در کرواسی حریف آبرومندی برای رقبایش باشد.»
سرمربی تیم هندبال نوجوانان امیدوار است تیمش به جمع 16 تیم اول جهانی برسد: «درست است که رقبای سرسختی داریم اما تیم من هم قرار نیست کم بیاورد و دور مقدماتی از دور خارج شود. قرار است همه بچه‌ها تلاش کنند، همان طور که بعداز 19 سال سهمیه جهانی گرفتند، در حالی که هیچ کسی به آن امیدوار نبود تا به جمع 8 تیم اول آسیا صعود کند، چه برسد نایب قهرمان شود. شک نکنید تیم من حرف برای گفتن دارد، باید از آن در حد و اندازه خودش، توقع داشت. من امیدوارم به جمع 16 تیم اول جهان برسد.»
 رحیمی‌زاده می‌خواهد تیمش چند روز زودتر از شروع رقابت‌های قهرمانی جهان به کرواسی برود تا هم آخرین تمرینات را بازیکنانش در شرایط آب و هوایی کرواسی انجام دهند و هم بازی تدارکاتی دیگری با اروپایی‌ها داشته باشد.
او نگرانی بابت آمادگی بدنی بازیکنانش ندارد: «بچه‌ها از نظر بدنی آماده‌اند، با تجربه‌ای که از قهرمانی آسیا داشتیم و باعث شد آنها 80 دقیقه مقابل رقبای آسیایی بجنگند، همین آمادگی بالای بدنی بود. به همین دلیل اساس کار را روی بدنسازی گذاشتیم.»
البته کم تجربگی تیم، دغدغه سرمربی نوجوانان هندبال است: «ترکیب تیم از شاکله تیم در قهرمانی آسیاست و تنها سه بازیکنی که مصدوم شدند، بازیکنان جدید جای آنها را گرفتند که برای اولین بار در رقابت‌های رسمی سطح بالا شرکت می‌کنند.»
جستجو
آرشیو تاریخی