اسماعیلی در آیین اهدای جوایز ناشران برگزیده جایزه کتاب سال:

جشنواره مستقلی برای کتاب کودک و نوجوان راه‌اندازی می‌شود

آیین اهدای جوایز آثار شایسته تقدیر و ناشران برگزیده چهلمین جایزه کتاب سال، شنبه ۲۴ تیر در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، حمید پارسانیا دبیر علمی چهلمین جایزه کتاب سال و جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی حضور داشتند.
اسماعیلی با بیان اینکه جریان فرهنگی کشور رو به جلو حرکت می‌کند، گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۸ هزار کتاب تألیف و ترجمه شده است، این کتاب‌ها برخی برای نخستین بار چاپ شدند و برخی آثاری هستند که تجدید چاپ شده‌اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه صدور مجوزها برای کتاب با قدرت انجام می‌شود، ادامه داد: شاید کمتر از 2 درصد کتاب‌ها به بحث‌های کارشناسی دوباره می‌رسد، تا مورد بررسی قرار بگیرند. باید این رفت و برگشت با حداقل تأخیر، حداکثر دقت و احترام به خالق اثر انجام شود. حتی یک نویسنده نباید از این روند دلخور باشد.وی درباره سرانه مطالعه در ایران اعلام کرد: نمی‌توان گفت اطلاعات دقیقی از سرانه مطالعه داریم اما آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد، سرانه مطالعه برای هر ایرانی ۳۳ دقیقه، بدون درنظر گرفتن کتاب‌های ادعیه، آموزشی و کمک درسی است.
ضرورت معرفی بهترین آثار برگزیده
یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برگزیدگان به قدر کافی شناسایی نمی‌شوند، گفت: آثار برگزیده باید مورد اقبال بیشتری قرار بگیرد، در معاونت فرهنگی برنامه‌هایی برای معرفی بهتر این آثار تدارک دیده شده است مانند برنامه‌هایی که شبکه کتاب تولید می‌کند و به دیگر شبکه‌ها ارائه خواهد داد.حمید پارسانیا دبیر علمی چهلمین دوره جایزه کتاب سال با اعلام اینکه آثار در دبیرخانه جایزه کتاب سال در ۱۱ گروه مورد بررسی قرار گرفته است، توضیح داد: آثار در بیش از ۷۵ کارگروه مورد بررسی قرار گرفت.
جستجو
آرشیو تاریخی