مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا شهریور تسویه می‌شود

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از تسویه مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا قبل از شهریورماه و انجام رتبه‌بندی معلمان و اجرای مطالبات فرهنگیان بازنشسته در مرداد ماه خبر داد.
به گزارش ایسنا، نعمت‌الله ترکی در جشن بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اظهار کرد: تا سال ۹۹ بخشی از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و مطالبات باقی مانده مربوط به شش ماهه دوم سال ۹۹ است. مطالبات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در برنامه ما است تا قبل از شهریور ماه آن را تسویه کنیم. وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از بازنشستگان جزو فرهیختگان آموزش و پرورش محسوب می‌شوند، توضیح داد: رتبه‌بندی معلمان از سال ۱۴۰۰ شروع شد. حدود ۶۷۲ هزار نفر در این امر مطالبات خود را دریافت کرده‌اند. ترکی گفت: سه گروه از رتبه‌بندی مانده‌اند که بخشی از آنها مربوط به ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ می‌شوند. در سال‌جاری از شهریور ماه ۸۰ هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که مطالباتشان باقی‌مانده است.
پرداخت وام۳۰ میلیونی
به ۴۶۰ هزار بازنشسته
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری جزئیاتی از پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی این صندوق به بازنشستگان را تشریح کرد.
ترکی با اشاره به افزایش رقم و سقف پرداخت تسهیلات وام در سال ۱۴۰۲ تا ۱۰۰ درصدی به نسبت سال گذشته گفت: پرداخت وام ضروری تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای ۴۶۰ هزار نفر در سال‌جاری در نظر گرفته شده است که مجموع اعتبار صرف شده بدین منظور حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.وی افزود: این وام که در قالب تسهیلات در نظر گرفته شده است، تا پایان امسال به این تعداد پرداخت می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی