جشنواره «حوّا» تصویری هنرمندانه از زن ایرانی بر پرده سینما

امروز پنجشنبه آخرین روز از برگزاری جشنواره «حوا» است؛ جشنواره‌ای که به تدریج نسبت به روز نخست، تماشاگران بیشتری را جذب کرد و بعد از 3 روز می‌توان با صراحت گفت که استقبال بسیار خوبی از جشنواره بخصوص نمایش آثار از سوی علاقه‌مندان و فیلمسازان جوان بویژه بانوان صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، گشایش نخستین جشنواره فیلم حوا در مشهد همزمان با تهران، با نمایش پنج فیلم در پردیس مهر کوهسنگی همراه بود که ۲ اثر مستند، پایان‌بخش روز نخست این جشنواره بود و در روز دوم نیز 4 فیلم بلند و دو فیلم مستند و 7 فیلم کوتاه اکران شد. امروز هم در سومین روز جشنواره علاوه بر 4 فیلم «هناس»، «بدون قرار قبلی»، «اخت الرضا» و «سرهنگ ثریا» 2 مستند «گل فاطمه لوتوس» و «هیچ‌کس منتظرت نیست» اکران می‌شود و روز جمعه اختتامیه آن برگزار می‌شود.

 معرفی داوران
داریوش ارجمند، بهروز افخمی، پوران درخشنده، پرویز شیخ‌طادی و رسول صدر‌عاملی به‌عنوان داوران فیلم‌های بلند سینمایی و مصطفی رزاق‌کریمی، مرتضی شعبانی، حامد شکیبانیا، مهناز مظاهری و محسن یزدی داوران آثار مستند این دوره از جشنواره هستند.

 جای جشنواره‌ای با مضمون زن و خانواده در سینمای ایران خالی بود
دبیر نخستین جشنواره فیلم بین‌المللی «حوا» درباره این رویداد گفت:جای جشنواره‌ای با مضمون زن و خانواده در سال‌های اخیر سینمای ایران خالی بود و چه بسا نبود چنین رویدادهایی منجر به توجه کم در پرداختن به موضوع زن و خانواده در سینما و مستند شده است.مهدیه سادات‌محور افزود:این جشنواره در تلاش است در وهله نخست به موضوع زن و خانواده فارغ از جنسیت فیلمساز اهمیت دهد و به آن توجه کند و در وهله بعدی جنسیت فیلمساز و اینکه زنان برای زنان کار کنند.وی خاطرنشان کرد:قطعاً اگر زنان به موضوع‌های زنانه و در سینما به روایت‌های زنانه بپردازند، به دلیل اینکه قرابت خوبی از حیث جنسیت دارند، خواهند توانست به این موضوع عمیق‌تر و مطلوب‌تر بپردازند.

جستجو
آرشیو تاریخی